Avatar billede hagbartm Seniormester
19. september 2020 - 08:59 Der er 14 kommentarer og
1 løsning

fejl usb stik

Jeg har en hp 8200 usdt ,usb stik på bagsiden virker mens dem på forsiden ikke virker i enhedshåndtering står at alt virker korrekt ??
Avatar billede 220661 Ekspert
19. september 2020 - 09:10 #1
Virker andre usb enheder du monterer i det stik hvor usb ikke virker med din usb pind?
Avatar billede hagbartm Seniormester
19. september 2020 - 09:23 #2
Nej der fire stik ingen af dem virker lige meget hvad jeg prøver med af stik
Avatar billede hagbartm Seniormester
19. september 2020 - 09:27 #3
glemte der er fire stik
Avatar billede 220661 Ekspert
19. september 2020 - 09:30 #4
Det vil sige der er ikke enheder der står som deaktiveret?
Avatar billede 220661 Ekspert
19. september 2020 - 09:53 #5
Usb stikkene på fronten skal være monteret med ledning på bundkortet.
En fejl kan være at det stik er faldet af.
Men hardwaren kan også fejle selvom enhedshåndteringen siger det virker.
Der kan godt være en fejl på selve bundkortet der gør at portene ikke kan ses.
Porte kan også deaktiveres i BIOS.
Primært har jeg dog erfaret at det typisk er andre stiktyper man kan deaktivere end usb. Det kan være serial, miniport og firewire stik der sjældent bruges mere.
19. september 2020 - 10:26 #6
19. september 2020 - 10:47 #7
BIOS Guide:
https://support.hp.com/us-en/document/bph07110

Når du er kommet ind i BIOS Setup.
Kan du måske få flere setup muligheder ved at trykke CTRL+A.
Avatar billede hagbartm Seniormester
19. september 2020 - 11:07 #8
Ingen enheder deaktiveret i bios
enhed er uden ledninger
link fra nummer 5 kan ikke bruges til noget dem har jeg set på tidligere
Avatar billede hjolsen Ekspert
19. september 2020 - 12:41 #9
Hvis du tilslutter tastatur og mus til frontstikkene kan du så komme i / bruge bios ?
Hvis ikke er de mest sandsynlige at de er "stået af"  eller  deaktiveret i bios !
19. september 2020 - 18:38 #10
Enig med #9

Start med at finde ud af om HW virker.

Du skal være opmærksom på, at der kan være lidt kompatibilitets problemer på USB.
Det kan være at et ældre tastatur virker på nogle maskiner, men ikke alle.
Jeg har set problemer med tastatur 2 gange, mus 1 gang, og jeg har en gammel USB memory der ikke virker på nyere computere.

Din PC har PS/2 stik, så USB skal måske sættes op til Legacy support for at USB mus og tastatur virker.

Hvis du ikke kan få noget til at virke i fronten.
Og hvis du har et PS/2 tastatur.
Kan du prøve at:
disable herefter enable front USB.
Virker det stadig ikke, så prøv at nulstille BIOS settings - Brug set to factory defaults i BIOS setup.
Jeg vil anbefale kun at rode med den del af setup'en hvis du har et PS/2 tastatur, til nød situation.
Avatar billede hagbartm Seniormester
19. september 2020 - 19:01 #11
jeg har været i bios usb er tilsluttet enhedshåndteringen siger at usb virker korrekt
jeg vil også mene at hvis det et almindelig usb problem så ville de bageste vel heller ikke virke jeg har ingen gamle mus og tastatur jeg kan prøve med
21. september 2020 - 16:15 #12
Hvis du har prøvet at gøre som foreslået i #9.
Så virker din front USB.

Hvis en enhed virker i de bagerste, men ikke i de forreste.
Mens andre enheder virker i de forreste, kan du være ude i et grænse tilfælde.

Her er lidt om USB arkitekturen:
http://www.usblyzer.com/usb-topology.htm

Da front USB sidder på system boardet, ville jeg gribe det pramatisk an, og bare bruge de bagerste porte, er der ikke nok, kan man købe en ekstern hub.
Avatar billede hagbartm Seniormester
21. september 2020 - 21:58 #13
til #12 der er ikke noget der virker i frontstik lige meget hvad jeg stopper i.
22. september 2020 - 18:16 #14
Så er HUB til fronten nok død :(
Avatar billede hagbartm Seniormester
22. september 2020 - 19:16 #15
#14 tror du virkelig det har jeg efterhånden fundet ud af for et par dage siden