Avatar billede 450025 Ekspert
19. september 2020 - 12:48 Der er 7 kommentarer og
2 løsninger

Aktivering mislykkes Word 2019

Aktivering av programvare.
Jeg skulle installere Word 2019 ikke fra Ebay – en butikk men nedlasting -oppsettet så helt grei ut Betalt vi paypal –  kode alt fungerte fint men det stod at dette måtte Aktiveres i etterkant.

Der oppstod problemet det må Aktiveres når det er ferdig –  så var det også med samme program fra Microsoft -  er det noe nytt?
https://ibb.co/WzdZ70y
Har ikke sett dette før –
Trinn 1. Norge er greit – Trinn 2. Der stod Aktivering pr Telefon –  selv om der var anbefalt internett Aktivering    men funket jo ikke.

Jeg prøvde men det var masse Bøvel uten jeg forstod noe som helst –  der er 9 Tall koder her  men kun 8 fra A til H  -  jeg ble ikke klog ut av dette?

Kontakt Support nå nei det er jo helg -  er dette noe nytt dem bruker - og er der noen som vet hvordan dette kan løses?
Fint om noen har svar på dette –  jeg trenger lidt hjelp her hva gjør jeg Takk.
Har dette noe med misbruk og gjøre -  det er jo kun beregnet for 1 Pc står der. Til alle god helg fint om jeg kommer i gang  trenger programmet.
Avatar billede 220661 Ekspert
19. september 2020 - 13:21 #1
Har ikke den nye office pakke. Men kan du ikke aktivere fra programmet?  Mener at have læst at man kan i indstillinger kan finde et punkt der hedder konti. Her burde du kunne taste din kode ind til aktivering.
Avatar billede 220661 Ekspert
19. september 2020 - 13:22 #2
Du skal måske ind under en fane der heďder hjælp
Avatar billede wjens Guru
19. september 2020 - 13:31 #3
Helt korrekt #1 220661.
I den engelske Word jeg har, er det File > Account.
På dansk formodentlig Filer > Konto
Norsk tør jeg ikke gætte på :-)
Avatar billede ErikHg Ekspert
19. september 2020 - 13:44 #4
Jeg kan næppe tro at fremgangsmåden er anderledes på norsk.
Jeg tror også at teksten er helt ens.
Avatar billede 450025 Ekspert
19. september 2020 - 14:42 #5
Takk Dere - Dette skal tenke på    mulig jeg har et håp her - men dem gjør det så komplisert syntes jeg.
Men selv Microsoft skriv jo det samme  å  kontakter du dem svare dem ikke,
Og det gjør jo bare vanskelig og kjøpe deres Produkter.

Her vil jeg nevne  at for en id tilbake hadde Word 2016 den har jeg enda på en  (pinne)  der kan jeg skrive men tidsfristen er nå bare 26 dage igjen da er det stopp på alt?  Har gjort dette før.
Men den har jeg jo brukt på samme computer en del gange Win 10 kan være årsak til dette.  Og der er vist noe med at laster du den ned for mange gange er også det et problem?
Jeg tok frem pinnen nå    og da fikk jeg samme tavla men nå 2016.
1. Satte den på Thailand. Og fikk dette svar? Jeg får prøve lidt i morgen fint om der var håp. fortsatt god helg.
https://ibb.co/4WgFBj1
Avatar billede ErikHg Ekspert
19. september 2020 - 15:06 #6
Jeg har haft problemer med installere Office 2013. Efter en afinstallation kom en besked om at antal gange programmet kunne installeres var overskredet. Efter et stykke tid (jeg husker hvor lang tis) kunne programmet igen installeres, så jeg tror at der er noget om snakken om at der er begrænsnibger.
Avatar billede 450025 Ekspert
19. september 2020 - 15:27 #7
#6. ErikHg svaret du kom med helt er helt koret - nå er jo ikke det man driver med på egen computer -  men dem antakelig misbruk til livs ( men det er ikke her dette for der klart sagt 1 Pc)  -    ingen vet hvor grensen gå for det blir ikke nevnt -  kanskje bare 3-4 gange derfor -  jeg fikk dette bare 26 dage da er det slutt?
Avatar billede 450025 Ekspert
20. september 2020 - 06:02 #8
Selv på en søndag fungere ting -  Oppgaven er løst nå    alt fungere med Word 2019 man kjøper nok på Nett ja jeg har ikke annet valg-    idag kom denne løsning.

Vi beklager at du har hatt problem -    Microsoft overlater os programmet -  vi formidler videre til kjøper og ser oss ferdig med vår jobb -    men det går igjen med produkter fra Microsoft  intet blir levert komplett  - Men her er Koden du trenger for dette produkt.

Din Installation ID: 5205924-8449044-1404874-6167914-7043150-0885314-4231752-3734534-5875441      (den er korrekt)

Innstallere via nett som Anbefalt    (fungere ikke.)
Coden via Telefon må kjøper skaffe selv -    det er ikke selgers ansvar -    (men her er den)    kom gjerne igjen om problem oppstår.
Confirmation ID: 123515-527196-769044-086242-244354-985232-472353-200462

Mitt svar er  så  -  Det  er Microsoft i et nøtteskall  -  derfor bruker jeg ikke  heller
Nye EDGE)    den klare jo ikke min Nettbank på innlogging engang?

Noe mer forklaring har jeg ikke -  jeg Takker for all hjelpe i har gitt meg  og til alle en fortsatt God Søndag  hilsen Arne.
Avatar billede 450025 Ekspert
21. september 2020 - 13:58 #9
Denne tråd er stengt er klar over det – men jeg jobba videre for og løse oppgaven – Word 2019 blir i dag levert på en lidt kunstig måte -  du kjøper – installere og så langt fungere alt helt fint.
Men forventer du en komplett installasjon tar du feil –    selger har gjort sin jobb resten overlates til deg og Microsoft du får – installasjons ID -  men Konfirmasjons ID må du skaffe selv du har 2 valg.
Aktiver  over nett men fungere ikke tros Anbefalt.
Man må ringe et grønt nummer eller lands nummer det fungerte heller ikke. Jeg måtte ha hjelp først nektet dem og hjelpe –  da setter jeg i gang en Tvist via paypal Monny Back. Det hjalp.
Det likte dem ikke -  fikk svar tilbake det er ikke vår jobb vi bare selger Programvare og følger opp dette.  Men vi gjør et unntak i mitt tilfelle  påstod det har vist med  Sikkerhet og misbruk at gjøre tror jeg.
Nå er det et Livstids program -  jeg spurte er det noe med vår mange gange det blir installert -    fikk ikke svar på dette.    Så dette er en ny vri fra MS bare en advarsel til andre som kjøper Deres Produkter. (klar deg selv jeg ga opp)

Livet går videre så nå fungere alt her på 2 computere denene kjøre Word 2016 nå og denne 2019 det nytter og kjempe vist måtte bare fortelle min opplevelse via MS. Arne.