Avatar billede lusodana Seniormester
29. november 2020 - 10:27 Der er 4 kommentarer og
4 løsninger

Oister-WiFi

Hej
Oister kommer med en kampagne med Oister WiFi - 229,00 kr/mdr. Det er biligere end YouSee, men der er ikke noget, der er gratis eller en stor fidus. Man får Oisters WiFI gennem data overførelse. Hvis man nu har en TV-boks hvor mange Gb trækker man ca. i timen når man ser fjersyn ved bruge af tv-boksen?

Oister gør det ikke billig for vores skyld, og de får penge på et eller andet måde.

Takker på forhånd et svar
Fernando
Avatar billede ebea Ekspert
29. november 2020 - 10:57 #1
Husk lige, at når/hvis du hopper over til Oister, at du havner på 3.dk's master. Og de har nok den ringeste dækning af alle udbydere.
Så du skal ikke kun kigge på din data trafikmængde, men også om du overhovedet får kapacitet (båndbredde) nok, til at kunne streame.
Avatar billede Blød trafikant Ekspert
29. november 2020 - 13:33 #2
#1: Ikke korrekt! De steder hvor Oister ikke dækker, roamer kunderne fra TDCs master, så der er ingen forskel.

Se hvor oister dækker...
https://www.oister.dk/om-oister/dakningskort/

Om 3 og Oister roaming...(Fra andre sites)
https://meremobil.dk/2019/02/nu-kan-3s-kunder-bruge-tdcs-mobilnet/

https://www.recordere.dk/2019/02/officielt-3-indgaar-roamingaftale-med-tdc/
Avatar billede ebea Ekspert
29. november 2020 - 14:46 #3
#2 - Jo, det er korrekt. Det at TDC's aftale med 3.dk om at dække når 3 net ikke kan håndtere dækningen, er en løsning som fungerer ganske dårligt, eller skal jeg sige, sjældent.
Problemet er, at opsætningen i Routeren, hvor skiftet sker som auto, af en eller anden årsag, har det med at skifte tilbage til 3's net, selvom der ikke er dækning.
Har talt med 3 om problemet mange gange, uden at der er fremkommet en løsning, og uden at de selv ved hvorfor at det sker.

Så jeg valgte at flytte væk fra 3.dk og deres ringe dækning.
Avatar billede Mikael Ekspert
29. november 2020 - 14:48 #4
#2 For et par år siden ville jeg også prøve Oister..
Jeg viste godt, at jeg hjemme slet ikke kunne fange 3.dk's master.

Men som de skrev (og fortalte) så ville jeg helt automatisk komme på en TDC mast.
Det kom jeg skam også.. Men hold nu op for en gang ringe hastighed.

Ringede selvfølgelig til Oister.
Først fik jeg en sludder for en sladder. Men til sidst "indrømmede" Oister, at når man kom på TDC´s net, så kunne/måtte TDC skrue ned for hastigheden for Oister kunder. Hvis nettet/masten var for belastet. Så TDC`s egne kunder kunne få fuld power.
Det var præcis det jeg oplevede og havde undret mig over. Så Oister blev omgående droppet.

Om det også gælder i dag, ved jeg ikke ? Men dengang oplyste de det ingen steder på forhånd.
Avatar billede Blød trafikant Ekspert
30. november 2020 - 10:49 #5
#4: Håber der stod "Måtte" i kontrakten mellem Oister og TDC, ellers burde Oister hive dem i retten. Men uanset om de måtte eller kunne opføre sig sådan, så er det en meget barnlig/dårlig opførsel overfor konkurrerende virksomheders kunder. Det siger jo mere om TDC end om Oister.
Avatar billede lusodana Seniormester
30. november 2020 - 16:09 #6
Tak til alle, men jeg har endnu ikke fået svar på mit spørgsmål: "Man får Oisters WiFI gennem data overførelse. Hvis man nu har en TV-boks hvor mange GB trækker man ca. i timen når man ser fjersyn ved bruge af tv-boksen?"
Avatar billede Mikael Ekspert
30. november 2020 - 17:23 #7
Avatar billede Mikael Ekspert
01. december 2020 - 09:49 #8
Har lige set min Ex´s dataforbrug for november.

Hun ser tv alt via hendes mobil data.
Er kun hende. (1 person)
Arbejder dagligt og ser kun tv eftermiddag, aften & weekend.
Derudover kun meget lidt forbrug til facebook og lidt surf.

Knapt 800 Gb i hele november måned.