Avatar billede rogind25 Novice
15. oktober 2021 - 20:57 Der er 9 kommentarer

Realtek gaming GBE controller

Hej
Jeg har 2 ens gamer pc'er. De har begge kørt med Lan stik. Realtek Gaming GBE Family controller.
Nu er den ene blevet "afbrudt" og "ikke til stede". (ses under egenskaber for hardware og forbindelser)

Der er fint lys ved lankablet. Har prøvet 2 forskellige kabler.

Det er som om at det er slettet. Kan heller ikke ses i enhedshåndtering. Hvordan får jeg det igen, så drengen ikke skal spille via trådløs??

Håber nogle kan hjælpe :-)
Avatar billede Slettet bruger
15. oktober 2021 - 22:20 #1
Avatar billede Slettet bruger
15. oktober 2021 - 22:25 #2
Eller dette forklaring?

https://youtu.be/UEE0UD_tgLQ
Avatar billede rogind25 Novice
15. oktober 2021 - 23:21 #3
Det har jeg prøvet. Det er som om at netkortet er slettet. Når driveren installeres fortæller pc’en at der ikke er en adapter
Avatar billede Slettet bruger
15. oktober 2021 - 23:34 #4
Hvad hvis du undersøger om det er strømspare feature der bare deaktiveres?

Noget som minder om at gøre dette:
https://youtu.be/XGEkS9JU6Iw
Avatar billede supportsiden Professor
16. oktober 2021 - 02:05 #5
Tilslut til en anden switchport
Tjek om netkortet sidder ordentligt i bundkortet
Byt netkort om i de to PC'er . Følger fejlen med ?
Avatar billede 220661 Ekspert
16. oktober 2021 - 08:11 #6
Hvis du går i enhedshåndteringen og trykker på vis og tjekker af at skjulte enheder skal vises. Popper det så op i enhedshåndteringen?
Hvis du går i bios kan enheden ved en fejl herinde kunne være blevet deaktiveret?
Hvis ingen af de to muligheder giver en løsning så tror jeg dit bundkort er defekt.
Avatar billede rogind25 Novice
16. oktober 2021 - 08:34 #7
Jeg fandt netkortet ved at vælge “vis skjulte enheder”. Under enhedsstatus står der: Hardwareenheden er ikke tilsluttet computeren i øjeblikket (kode 45)
Avatar billede Slettet bruger
16. oktober 2021 - 09:50 #8
Hvis det stadig er nedtonet, skal du genstarte og indtaste din BIOS ved hjælp af F2-tasten under genstart (Eller hvordan du nu tilgår BIOS på andre måder).  Når du er i BIOS, skal du kigge efter noget som periferiudstyr (peripherals) eller avanceret (Advanced).  Se efter din Realtek-adapter, og sørg for, at den ikke er deaktiveret.  Hvis det vises som aktiveret, kan Realtek defekt.

Du kan erstatte ved at købe en netværks-adapter eksempel:
Lanberg PCI-100-001 - network adapter, som har Processor med Realtek Semiconductor RTL8139D
https://alias.live/aUL2F0
66,- kr.

Intel PRO/1000 GT Desktop Adapter
https://alias.live/aUL2F1
260,- kr.
Avatar billede 220661 Ekspert
16. oktober 2021 - 10:34 #9
Enig i #8 hvis der er ledige porte på bundkortet og det er en stationær der spilles på.