Nedbrudstilstande plager Scannets kunder

Markant nedsat hastighed har medført, at mange af Scannets kunder har været nødt til at lukke for web-butikkerne.

Artikel top billede

Siden i mandags har der været lange svartider for Scannets kunder.

Men nu skulle tingene være på vej tilbage på sporet, fortæller firmaet.

"Vi er ikke nede, men det går meget langsomt, og lange svartider bliver ofte opfattet som et nedbrud," erkender Claus Lykke, der er administrerende direktør i Scannet.

Det er alle selskabets web-hoteller og aktiviteter, der afvikles virtuelt, som er berørt af performance-problemerne.

Det berører således firmaets kunder, der driver e-butikker. Ifølge virksomheden selv hoster den 60.000 domæner.

"Hastighedsnedsættelsen skyldes, at vi har store belastninger på den virtuelle del af vores forretning på grund af flytning af data mellem parallelle systemer," begrunder han.

"Det kan sammenlignes med en kø på motorvejen, hvor det tager noget tid før en trafikprop opløses."

Han understreger, at der ikke er fare for tab af data, at der er fuld kontrol over situationen og at der arbejdes på højtryk for at løse problemerne.

"Flytningen af data forventes afsluttet i løbet af i dag, hvilket betyder, at systemerne skulle køre normalt først på eftermiddagen," siger Claus Lykke.

Det præcise antal af berørte kunder kendes ikke.

Læses lige nu
    Computerworld Events

    Vi samler hvert år mere end 6.000 deltagere på mere end 70 events for it-professionelle.

    Ekspertindsigt – Lyt til førende specialister og virksomheder, der deler viden om den nyeste teknologi og de bedste løsninger.
    Netværk – Mød beslutningstagere, kolleger og samarbejdspartnere på tværs af brancher.
    Praktisk viden – Få konkrete cases, værktøjer og inspiration, som du kan tage direkte med hjem i organisationen.
    Aktuelle tendenser – Bliv opdateret på de vigtigste dagsordener inden for cloud, sikkerhed, data, AI og digital forretning.

    It-løsninger | Aarhus C

    Få fuldt udbytte af din Microsoft Dynamics 365 FO løsning

    Få inspiration fra spændende cases og viden om de tendenser, der giver dig helt nye muligheder for at optimere forretningen med Dynamics 365 FO.

    Jura | København Ø

    Compliance Day 2025

    Få de nyeste indsigter fra eksperter om, hvordan du navigerer i et komplekst compliance-landskab, når vi samler viden om alt fra NIS2, AI Act, CRA, DORA til GDPR og SCHREMS2.

    Navnenyt fra it-Danmark

    Netip A/S har pr. 19. august 2025 ansat Julian Olsen som Datateknikerelev ved afd. Thisted og afd. Esbjerg. Nyt job

    Julian Olsen

    Netip A/S

    Norriq Danmark A/S har pr. 1. august 2025 ansat Niklas Matzen Groth, 28 år,  som Data Engineer. Nyt job

    Niklas Matzen Groth

    Norriq Danmark A/S

    Adeno K/S har pr. 22. september 2025 ansat Steen Riis-Petersen som ServiceNow Expert. Han kommer fra en stilling som Senior Manager hos Devoteam A/S. Nyt job
    Signifly har pr. 1. august 2025 ansat Morten Eskildsen som UX Lead. Han skal især beskæftige sig med styrke bureauets kompetencer inden for UX og digital strategi i konsulentteamet og arbejde på tværs af alle afdelinger. Han kommer fra en stilling som CDO, UX & Digital Strategy Consultant hos Zupa. Nyt job

    Morten Eskildsen

    Signifly