Her er prisen: Så meget betaler KMD for Uni-C-system

It-giganten KMD købte forleden BørneIntra af UNI-C for et millionbeløb. Tjek prisen her.

Artikel top billede

(Foto: Povl D. Rasmussen)

It-virksomheden KMD meldte forleden ud, at den havde købt BørneIntra af UNI-C.

Det skete i en pressemeddelelse, hvor selskabet forklarer, at "købet skal ses som et led i KMD's strategiske satsning på børne- og uddannelsesområdet".

Imidlertid ønskede KMD ikke at oplyse prisen for BørneIntra, men det har UNI-C nu oplyst via en afgørelse om aktindsigt.

"Det kan derfor oplyses, at prisen er 5.535.000 kroner," hedder det i afgørelsen fra UNI-C.

I salgsmateriale fra UNI-C fra 2012 kan man læse, at "BørneIntra - er en kombineret intranet- og hjemmesideløsning til dagtilbudsområdet, der i dag anvendes på mere end 1.000 institutioner i 26 kommuner."

Omsætning på fire millioner årligt

Desuden fremgår det, at programmering af BørneIntra hidtil blev foretaget af UNI-Cs underleverandør Arcadia fra Skt. Petersborg.

BørneIntra sælges til de mange brugere eller kunder som en samlet løsning med drift, support og opstartskurser, oplyser UNI-C.

"Som tillægsmodul kan kunderne købe Komme/gå modul, Idialog integration, SMS modul og ekstra kurser. Den årlige omsætning er cirka 4 millioner kroner," hedder det på UNI-Cs hjemmeside.

Læs mere mere om børneintra her.

Læses lige nu

    Annonceindlæg fra DE-CIX

    Hæver barren for det moderne netværk, mens den digitale transformation accelererer

    Uanset deres størrelse, formål eller branche udvikler virksomheder over hele verden sig mod en mere digital arbejdsform.

    Navnenyt fra it-Danmark

    EG Danmark A/S har pr. 1. december 2025 ansat Søren Jermiin Olesen som Senior Product Manager. Han skal især beskæftige sig med finans- og debitorstyring i det offentlige med ansvar for økonomistyringssystemet EG ØS Indsigt. Han kommer fra en stilling som Product Manager hos KMD A/S. Han er uddannet Cand. oecon. Han har tidligere beskæftiget sig med økonomi bl.a. i Aarhus Kommune og været med til at udvikle NemØkonom før og efter salget til KMD. Nyt job

    Søren Jermiin Olesen

    EG Danmark A/S

    Danske Spil har pr. 1. oktober 2025 ansat Jesper Krogh Heitmann som Brand Manager for Oddset. Han skal især beskæftige sig med at udvikle og drive brandets strategi og sikre en rød tråd på tværs af alle platforme og aktiviteter. Han kommer fra en stilling som Marketing & Communications Manager hos Intellishore. Nyt job

    Jesper Krogh Heitmann

    Danske Spil