Artikel top billede

(Foto: Povl D. Rasmussen)

Konkurs: TDC Erhvervscentre lukker på stribe

Syv TDC Erhvervscentre i en række af landets største byer tvinges til at dreje nøglen om.

Opdateret klokken 14:00: Det fremgik ved publicering, at det ikke havde været muligt at få et svar fra TDC. Virksomheden havde i midlertidig svaret skriftligt på ét spørgsmål klokken 12:36.

Virksomheden Connection, der indtil onsdag beskæftigede 37 medarbejdere fordelt i syv TDC Erhvervscentre, har lukket alle butikkerne.

Det sker, fordi Connection er gået konkurs.

"Omsætningen faldt desværre 35 procent i forhold til sidste år, og jeg kunne simpelthen ikke få det til at blive en bæredygtig forretning," fortæller Dion Olsen, der er direktør i Connection.

Direktøren understreger, at konkursen kun drejer sig om den del af Connections forretning, der gennem et partnerskab med TDC har drevet erhvervscentrene.

Her har direktør Dion Olsen valgt at begære konkurs, hvilket har den konsekvens, at syv TDC Erhvervscentre i København, Aarhus, Odense, Aalborg, Kolding, Hillerød og Åbenrå per onsdag 26. juni er lukket ned.

TDC har været med hele vejen

Ifølge direktøren kommer konkursen ikke som et chok for landets største teleselskab.

"Jeg har haft et tæt samarbejde med TDC gennem fire år. I forbindelse med konkursen har der været fin dialog med TDC, så det kommer ikke som en overraskelse, at vi har lukket butikkerne. Vi er i fællesskab nået frem til, at det ikke kunne lykkes for os at drive de syv centre," siger Dion Olsen.

Nedlukningen betyder samtidig, at Connection har afskediget 37 medarbejdere, der har arbejdet i centrene. Men ifølge direktøren vil Connections resterende forretningsgrundlag ikke blive berørt.

"Jeg har stadig over 100 medarbejdere, der eksempelvis arbejder med ip-telefoni-løsninger til erhverv, samt en el-installationsvirksomhed, hvor disse fortsat vil forblive som tidligere," fortæller Dion Olsen.

Her er grunden til konkursen

Direktør: Markedet og opsætning er skyld i konkursen
Konkursen er opstået på grund af to forskellige årsager, mener direktøren.

Har det været for svært at sælge TDC's produkter?

"Det ved jeg i virkeligheden ikke, men samlet set har vi ikke kunne skabe et overskud i det marked og i det setup, der har været,"

Connections centre har fungeret som salgskanal for TDC, hvor Connection gennem telefonløsninger, fiber-aftaler, mobiltelefoner og abonnementer har modtaget engangsbeløb fra TDC, hver gang et salg er lykkedes.

Vi har været en salgskanal

"Det er jo TDC, der opkræver kunden det månedlige abonnement, så vi har været en salgskanal. Men den fremtidige forretning løb jo så direkte fra kunden til TDC med månedlig opkrævning af abonnementer," fortæller direktøren om opsætningen af forretningen.

I 2012 leverede den del af Connection, der håndterede TDC Erhvervscentrene, et underskud på godt 500.000 kroner, hvorimod underskuddene i regnskabsårene 2010 og 2011 samlet var i nærheden af 9.5 millioner kroner. Det skriver Ugens Erhverv.

TDC Erhvervscenter-kæden består nu af 29 butikker.

Læs også:

TDC sælger sine erhvervscentre fra

Tele-Punkt sluger 13 TDC erhvervscentre




Brancheguiden
Brancheguide logo
Opdateres dagligt:
Den største og
mest komplette
oversigt
over danske
it-virksomheder
Hvad kan de? Hvor store er de? Hvor bor de?
Targit A/S
Udvikling og salg af software til business intelligence.

Nøgletal og mere info om virksomheden
Skal din virksomhed med i Guiden? Klik her

Kommende events
ERP-trends 2024

Bliv derfor inspireret til, hvordan du kan optimere dine systemer og processer når af nogle af de fremmeste eksperter på ERP-markedet dele deres iagttagelser af det aktuelle marked og vurderinger af, hvad vi har i vente de kommende 3-5 år. Vi sætter også fokus på, hvordan udviklingen kommer til at påvirke din organisation, hvordan du bedst forbereder og planlægger ERP-indsatsen og om, hvilke faldgruber du skal være opmærksom på.

02. maj 2024 | Læs mere


Datadrevet forretning: Skab enestående kundeoplevelser med viden og data i centrum

Data står i centrum, når du skal styrke kundeoplevelsen – eller det burde det i hvert fald gøre. På denne konference vil du møde eksperter indenfor CX og komme i dybden med, hvordan du sætter data, transparens og viden til at arbejde for dig i din Customer Experience-strategi.

07. maj 2024 | Læs mere


Kunstig Intelligens (AI) Masterclass - fra futuristisk idé til uundværlig ressource

Velkommen til en Masterclass om kunstig Intelligens (AI) og den transformative kraft, som kan tage din organisation og karriere til næste niveau. AI er gået fra at være en futuristisk idé til at blive en uundværlig ressource for virksomheder over hele verden og har allerede sat sit præg på den måde, som vi arbejder på, træffer beslutninger og kommunikerer med vores kunder.

07. maj 2024 | Læs mere