Artikel top billede

Spotify-chef forklarer efter shitstorm: Det betyder vores nye privatlivs-betingelser

Spotify er kommet i klemme efter en ny privatlivs-aftale, som du skal godkende før, at du kan bruge tjenesten. Men nu er Spotifys CEO, Daniel Ek, ude og forklare sig

Spotifys nyeste privatlivsbetingelser har bragt den populære streamingtjeneste i modvind.

Så meget af flere medier verden over har omtalt aftalen som blandt andet "grusom."

Også her gennemgik vi de nye betingelser, som vi stadig foreslår, at du selv læser igennem.

Et af de fældende punkter i den nye betingelse er punktet, hvor der står, at Spotify med din tilladelse må gennemgå og indsamle dine billeder og filer på din telefon.

Men nu går Daniel Ek, Spotifys CEO, ud for at forklare sig. Og ifølge den svenske CEO er privatlivsaftalen formuleret voldsommere end virkeligheden.

"Undskyld"

Blogindlægget hedder "Sorry", og forklarer ganske enkelt, hvad Spotify vil og ikke vil med den nye privatlivsaftale.

For eksempel vil Spotify ikke tilgå og indsamle dine billeder, med mindre du specifikt har givet lov.

Grunden til at du skal give lov er for eksempel for at skifte billede på en playliste.

Ligeledes forklarer Daniel Ek, at der ikke indsamles data omkring din lokation med mindre du giver specifikt lov til dette. Din lokation giver mening, hvis du benytter dig af Spotifys relativt nye motionsfunktion.

Daniel Ek forklarer også, at informationer delt med tredjepart - for at sælge reklamer - er "de-identified", hvilket betyder, at de ikke kan spores tilbage til dig.

Du kan læse hele Daniel Eks "Sorry"-blog her.

Læs også: Privacy-bekymringer: Her er de data om dig, Microsoft opsnapper i Windows 10




Brancheguiden
Brancheguide logo
Opdateres dagligt:
Den største og
mest komplette
oversigt
over danske
it-virksomheder
Hvad kan de? Hvor store er de? Hvor bor de?
Hewlett-Packard ApS
Udvikling og salg af software, hardware, konsulentydelser, outsourcing samt service og support.

Nøgletal og mere info om virksomheden
Skal din virksomhed med i Guiden? Klik her

Kommende events
Datadrevet forretning: Skab enestående kundeoplevelser med viden og data i centrum

Data står i centrum, når du skal styrke kundeoplevelsen – eller det burde det i hvert fald gøre. På denne konference vil du møde eksperter indenfor CX og komme i dybden med, hvordan du sætter data, transparens og viden til at arbejde for dig i din Customer Experience-strategi.

07. maj 2024 | Læs mere


Kunstig Intelligens (AI) Masterclass - fra futuristisk idé til uundværlig ressource

Velkommen til en Masterclass om kunstig Intelligens (AI) og den transformative kraft, som kan tage din organisation og karriere til næste niveau. AI er gået fra at være en futuristisk idé til at blive en uundværlig ressource for virksomheder over hele verden og har allerede sat sit præg på den måde, som vi arbejder på, træffer beslutninger og kommunikerer med vores kunder.

07. maj 2024 | Læs mere


Parathed – Hvad gør din virksomhed, når I bliver ramt?

Cyberkriminalitet vokser som bekendt eksplosivt i takt med digitaliseringen i disse år og det kan være voldsomt dyrt at blive hacket. Potentielt kan det lægge jeres forretning helt ned, så I ikke kan rejse jer igen. Har jeres virksomhed styr på cybersikkerheden i en tid, der kalder på oprustning? Bliv inspireret til, hvad du som virksomhed kan gøre for at sikre virksomheden og medarbejdere, så I kan gå sikkert ind i fremtiden.

21. maj 2024 | Læs mere