I løbet af den første uge hævder Apple, at selskabet har solgt mere end 800.000 musiknumre gennem den europæiske Itunes-tjeneste.
Dermed matcher den europæiske interesse for tjenesten den efterspørgsel, som Apple oplevede, da Itunes åbnede i USA, hvor der på syv dage blev solgt en million sange.
Dengang virkede tjenesten dog kun med Apples egen software, og dermed var det kun Mac-brugerne, som havde adgang til Itunes.
Apple-bossen Steve Jobs har svært ved at få armene ned over den europæiske succes. Før lanceringen blev Itunes spået vanskeligere vilkår i Europa end i USA, fordi der allerede var andre tjenester på markedet.
- Itunes er Europas online-musikbutik nummer ét. Alene i Storbritannien har Itunes solgt mere end 450.000 sange. Det er 16 gange mere end den nærmeste konkurrent, OD2, lyder Steve Jobs' kommentar i Apples pressemeddelelse.
OD2 er netop blevet solgt til konkurrenten Loudeye, som nu kalder sig verdens største leverandør af online-musik.
Ved lanceringen af Itunes i Europa gjorde Apple sig først og fremmest bemærket ved at have sænket prisen på en sang til lige under en euro, eller godt 2,5 kroner under konkurrenterne.
Apples europæiske Itunes-tjeneste er indtil videre kun tilgængelig i Storbritannien, Frankrig og Tyskland.