Jubii undrer sig over pludselig trafikstigning

Antallet af unikke besøgende på jubii.dk er steget med over 60 procent på en måned. Jubii-direktør Peter Lundsgaard kan ikke forklare den bratte stigning, der skete før en reklamekampagne blev sat i gang.

En stille september, og så går kurven ellers brat opad.

I løbet af oktober måned er antallet af unikke besøgende på Jubiis portal steget fra en million om ugen til 1.650.000.

– Det har også undret mig, lyder det fra Jubiis administrerende direktør Peter Lundsgaard om det pludselige hop.

Mystik

Der er ikke i mellemtiden blevet ændret på måden at gøre tallene op. Og Jubii har ikke været fremme med store lanceringer eller fået ekstra meget omtale i oktober.

Til gengæld tog Jubii hul på den største reklamekampagne i firmaets historie i november – altså efter trafik-stigningen var sket.

– Jeg kan ikke forklare det, udover at efteråret plejer at give en stigning i antallet af besøgende, og at vi havde en dårlig september måned, siger han.

Kig Ind trækker besøgende

Set over hele året er det gået rigtig godt, forklarer han.

I forhold til 2004 har der generelt været en stigning i antal sidevisninger på 40 til 60 procent.

Det har været en række samarbejder med eksterne leverandører af indhold, der har givet pote, forklarer direktøren.

Sladdersiderne fra Kig Ind, der blev lanceret på jubii.dk i april, trækker nu 250.000 unikke brugere om måneden - ikke overraskende til Peter Lundsgaards store tilfredshed.

Side om side med MSN

Med trafikstigningen kommer Jubii næsten på linje med ærkerivalen MSN fra Microsoft, der gennem 2005 har været det mest besøgte websted i Danmark.

Hos Microsoft Danmark kigger landechef for MSN, Tue Schandorff, på tallene med nogen vantro.

– Jeg undrer mig meget over, at de kan vokse så hurtigt. Det er en stigning på næsten 100 procent på ti uger. Men vi vil være nummer et, så vi kigger selvfølgelig på, hvad Jubii kan have gjort, og hvordan vi bedst muligt kan forfølge vores strategi for MSN, siger Tue Schandorff.

Jubii havde sidste år et underskud på 31 millioner kroner og en faldende omsætning, men efter de nye tiltag og stigningen i antal besøgende, er Peter Lundsgaard fuld af optimisme.

– Vores omkostninger er fuldstændig i bund og i kontrol, og vores omsætning er kraftigt i vækst. Når vi holder julefest på fredag, gør vi det med stor glæde og et smil på læben, lyder det fra direktøren.

Se besøgstallene på FDIM's webside:
http://www.fdim.dk/?vis=page&ID=34

Læses lige nu

    Aller Leisure A/S

    Aller Leisure søger en Frontend-udvikler (.Net)

    Københavnsområdet

    Capgemini Danmark A/S

    Cloud Architect

    Københavnsområdet

    Netcompany A/S

    IT Consultant

    Københavnsområdet

    Navnenyt fra it-Danmark

    Sebastian Rübner-Petersen, 32 år, Juniorkonsulent hos Gammelbys, er pr. 1. september 2025 forfremmet til Kommunikationskonsulent. Han skal fremover især beskæftige sig med Projektledelse, kommunikationsstrategier og implementering af AI. Forfremmelse
    Netip A/S har pr. 19. august 2025 ansat Burak Cavusoglu som Datateknikerelev ved afd.Thisted og afd. Rønnede. Nyt job

    Burak Cavusoglu

    Netip A/S

    Norriq Danmark A/S har pr. 1. september 2025 ansat Katrine Køpke Rasmussen som Consultant. Hun skal især beskæftige sig med sikre vækst i NORRIQS kunders forretninger gennem hendes skarpe rapporteringer. Nyt job

    Katrine Køpke Rasmussen

    Norriq Danmark A/S