Ikke kun almindelige danske firmaer går i fælden, når annoncehajerne er på spil.
Fupfirmaer som sælger annoncer uden værdi har nu også snydt selveste familie- og forbrugerministerens eget ministerium, skriver Erhvervsbladet.
- Det lykkedes desværre for en utrolig smart sælger at overbevise en medarbejder i afdelingen om sin oprigtighed, og så endte vi altså med at betale, siger Arnold Boon fra Danmark Fødevareforskning, som hører under Familie- og Forbrugerministeriet til avisen.
Regningen lød på 2.490 kr. Annoncen havnede på IT-fagregisterets hjemmeside, som er en berygtet annonceside.
Også Socialministeriet røg i fælden. Det kostede ministeriet 18.675 kroner at personalechefen blev lokket til at give en underskrift til en smart sælger fra Dansk Tele Tjeneste.
Selv om ministeriet opdagede fejlen og annullerede handelen, kostede et forlig alligevel 10.000 kroner, fordi man vurderede at det ville være for dyrt med et sagsanlæg.
- Det her illustrerer jo bare, hvor bredt det her rammer, og hvor vigtigt det er, at vi informere om det, siger familie- og forbrugerminister Lars Barfoed til Erhvervsbladet.