Topnordic mister Dell-kontrakt

Den norskejede it-serviceleverandør Infocare Service har indgået aftale med Dell om servicering af Dells danske kunder. Infocare snupper aftalen fra konkurrenten Topnordic.

Det er lykkedes norskejede it-servicevirksomhed Infocare Service i Danmark at få skubbet konkurrenten Topnordic/Ementor ud i mørket i ny aftale med Dell's danske afdeling.

Med aftalen kommer Infocare til at dække halvdelen af Dell's danske kunder.

Resten er dækket af den serviceaftale, som Dell i forvejen har med Unisys, oplyser Dell's danske direktør Michael Meister.

– Vi har valgt InfoCare, fordi selskabet er fokuseret på at yde den bedste tekniske service og overlader det til os som leverandør at rådgive kunderne om, hvad de bør anskaffe. Dermed er der ikke tvivl om, hvordan rollefordelingen er i forhold til kunderne, siger han.

Ærgrer

Bruddet med Dell ærgrer servicedirektør i Topnordic/Ementor, Peter Trans.

– Ementor har tidligere haft hardware og services sammen og arbejdet fint sammen med Dell, og Dell oplever det så pludseligt som et problem. Så vi ærgrer os over, at Dell ikke ville gøre forsøget, men sådan er det, siger han.

For Infocare kommer aftalen med Dell på et tidspunkt, hvor flere års underskud er vendt til et overskud, der dog er beskedent ifølge den danske direktør David Friisholm.

Det er imidlertid tilvejebragt som konsekvens af selskabets nye strategi.

– Væksten er kommet, fordi vi har holdt fast i vores strategi om ikke at sælge produkter, men været fokuseret på at være multivendor servicepartner for en række af de store producenter, siger han.

Positivt resultat

Årets resultat blev på 1,7 millioner kroner mod et underskud på 1,8 millioner kroner sidste år.

Den samlede omsætning er steget små 25 procent fra 67 millioner kroner i 2004 til 83,5 millioner kroner i 2005 og ifølge den danske koncerndirektør Davis Friisholm skyldes væksten, at Infocare udelukkende sælger service.

– Vi sælger slet ikke hardware eller software. Vi sælger kun tjenesteydelser, og vi konkurrerer ikke med vores partnere, og den loyalitet, vi opbygger hos producenterne og forhandlerne, giver os vækst, siger Infocare-direktøren.

Blandt Infocares danske kunder er HP, Fujitsu-Siemens Computers og IBM.

De kunder, som hidtil har været serviceret af Topnordic, vil fortsat kunne få serviceret deres Dell-udstyr af Topnordic, såfremt de indgår aftale om dette med Topnordic. De kunder, der vælger at lade Dell sende sine serviceudbydere, vil i fremtiden møde Infocare og Unisys, som begge udfører servicearbejde for Dell.




Brancheguiden
Brancheguide logo
Opdateres dagligt:
Den største og
mest komplette
oversigt
over danske
it-virksomheder
Hvad kan de? Hvor store er de? Hvor bor de?
Jobindex Media A/S
Salg af telemarketing og research for it-branchen, it-kurser og konferencer

Nøgletal og mere info om virksomheden
Skal din virksomhed med i Guiden? Klik her

Kommende events
ERP-trends 2024

Bliv derfor inspireret til, hvordan du kan optimere dine systemer og processer når af nogle af de fremmeste eksperter på ERP-markedet dele deres iagttagelser af det aktuelle marked og vurderinger af, hvad vi har i vente de kommende 3-5 år. Vi sætter også fokus på, hvordan udviklingen kommer til at påvirke din organisation, hvordan du bedst forbereder og planlægger ERP-indsatsen og om, hvilke faldgruber du skal være opmærksom på.

02. maj 2024 | Læs mere


Datadrevet forretning: Skab enestående kundeoplevelser med viden og data i centrum

Data står i centrum, når du skal styrke kundeoplevelsen – eller det burde det i hvert fald gøre. På denne konference vil du møde eksperter indenfor CX og komme i dybden med, hvordan du sætter data, transparens og viden til at arbejde for dig i din Customer Experience-strategi.

07. maj 2024 | Læs mere


Kunstig Intelligens (AI) Masterclass - fra futuristisk idé til uundværlig ressource

Velkommen til en Masterclass om kunstig Intelligens (AI) og den transformative kraft, som kan tage din organisation og karriere til næste niveau. AI er gået fra at være en futuristisk idé til at blive en uundværlig ressource for virksomheder over hele verden og har allerede sat sit præg på den måde, som vi arbejder på, træffer beslutninger og kommunikerer med vores kunder.

07. maj 2024 | Læs mere