EMI vil tilbyde musik via P2P-tjeneste

Musikselskabet EMI har besluttet at gøre selskabets katalog af musik tilgængelig via peer-to-peer-tjenesten Mashboxx, der vil opkræve betaling for musikken.

EMI Music vil gøre det muligt at købe copyright-beskyttet musik via den lovlige peer-to-peer-tjeneste Mashboxx.

Aftalen omfatter i første omgang EMI's amerikanske musikkatalog, men selskabet forventer at udvide med yderligere kunstnere i fremtiden.

Mashboxx-tjenesten vil benytte en form for filter til at identificere musiknumre, som eksempelvis EMI eller andre selskaber har godkendt til at blive gjort tilgængelige via tjenesten.

EMI er af samme årsag gået i gang med at udstyre selskabets musik med et digitalt fingeraftryk, som Mashboxx og andre fildelingstjenester kan benytte til at tilbyde copyrigth-beskyttet musik mod betaling.

Hos Mashboxx vil en bruger få mulighed for at afspille de hentede musiknumre i fuld længde op til fem gang, før brugeren skal beslutte, hvorvidt de ønsker at købe nummeret.

Læses lige nu

    Navnenyt fra it-Danmark

    Netip A/S har pr. 15. september 2025 ansat Peter Holst Ring Madsen som Systemkonsulent ved netIP's kontor i Holstebro. Han kommer fra en stilling som Team Lead hos Thise Mejeri. Nyt job
    Norriq Danmark A/S har pr. 1. september 2025 ansat Ahmed Yasin Mohammed Hassan som Data & AI Consultant. Han kommer fra en stilling som selvstændig gennem de seneste 3 år. Han er uddannet cand. merc. i Business Intelligence fra Aarhus Universitet. Nyt job

    Ahmed Yasin Mohammed Hassan

    Norriq Danmark A/S

    Norriq Danmark A/S har pr. 1. september 2025 ansat Søren Vindfelt Røn som Data & AI Consultant. Han skal især beskæftige sig med at effektivisere, planlægge og implementere innovative, digitale løsninger for Norriqs kunder. Han kommer fra en stilling som Co-founder & CMO hos DrinkSaver. Han er uddannet Masters of science på Københavns IT-Universitet. Nyt job

    Søren Vindfelt Røn

    Norriq Danmark A/S

    Danske Spil har pr. 1. oktober 2025 ansat Jesper Krogh Heitmann som Brand Manager for Oddset. Han skal især beskæftige sig med at udvikle og drive brandets strategi og sikre en rød tråd på tværs af alle platforme og aktiviteter. Han kommer fra en stilling som Marketing & Communications Manager hos Intellishore. Nyt job

    Jesper Krogh Heitmann

    Danske Spil