Nordisk iTunes-skæbne afgøres i august

De nordiske forbrugerombudsmænd mødes inden månedens udgang for at beslutte, hvorvidt de vil trække Apple i retten, og om det skal ske i fællesskab.

De nordiske forbrugerombudsmænd vil senere på måneden mødes for at beslutte, hvilke skridt de nu vil tage over for Apple, efter de har modtaget firmaets svar om iTunes-tjenesten. Det skriver nyhedsbureauet AP.

De nordiske forbrugermyndigheder har i fællesskab krævet, at Apple gør det muligt for kunderne at afspille musik købt via iTunes på andre musikafspillere end Apples iPod.

Apple afgav i begyndelsen af august selskabets svar, hvoraf det fremgik, at selskabet ikke havde tænkt sig at ændre praksis.

Mødes i Island

Næste fase i sagen vil blive afgjort på forbruger-ombudsmændenes møde i Reykjavik 24. til 25. august.

Her vil de beslutte, hvorvidt de vil trække Apple i retten for at få selskabet til at makke ret, og hvorvidt det skal ske i fællesskab eller gennem individuelle søgsmål, oplyser den norske forbrugerombudsmand Bjørn Erik Thon til AP.

Alternativet kan blive, at Apple trækkes i retten i både Danmark, Norge og Sverige.




Brancheguiden
Brancheguide logo
Opdateres dagligt:
Den største og
mest komplette
oversigt
over danske
it-virksomheder
Hvad kan de? Hvor store er de? Hvor bor de?
Ciklum ApS
Offshore software- og systemudvikling.

Nøgletal og mere info om virksomheden
Skal din virksomhed med i Guiden? Klik her

Kommende events
ERP-trends 2024

Bliv derfor inspireret til, hvordan du kan optimere dine systemer og processer når af nogle af de fremmeste eksperter på ERP-markedet dele deres iagttagelser af det aktuelle marked og vurderinger af, hvad vi har i vente de kommende 3-5 år. Vi sætter også fokus på, hvordan udviklingen kommer til at påvirke din organisation, hvordan du bedst forbereder og planlægger ERP-indsatsen og om, hvilke faldgruber du skal være opmærksom på.

02. maj 2024 | Læs mere


Datadrevet forretning: Skab enestående kundeoplevelser med viden og data i centrum

Data står i centrum, når du skal styrke kundeoplevelsen – eller det burde det i hvert fald gøre. På denne konference vil du møde eksperter indenfor CX og komme i dybden med, hvordan du sætter data, transparens og viden til at arbejde for dig i din Customer Experience-strategi.

07. maj 2024 | Læs mere


Kunstig Intelligens (AI) Masterclass - fra futuristisk idé til uundværlig ressource

Velkommen til en Masterclass om kunstig Intelligens (AI) og den transformative kraft, som kan tage din organisation og karriere til næste niveau. AI er gået fra at være en futuristisk idé til at blive en uundværlig ressource for virksomheder over hele verden og har allerede sat sit præg på den måde, som vi arbejder på, træffer beslutninger og kommunikerer med vores kunder.

07. maj 2024 | Læs mere