Telekæmpe i tæt samarbejde med WiFi-rebellen Fon

Det tidligere britiske telemonopol, BT, indleder nu et nært samarbejde med WiFi-rebellen Fon. BT's bredbåndskunder kan fremover vælge at blive Fon-medlemmer.

Det tidligere engelske telemonopol, BT, indleder nu et nært samarbejde med Fon, der ellers har fået flere etablerede teleselskaber på barrikaderne.

Konceptet bag Fon er nemlig, at medlemmerne via en trådløs router, stiller deres internetforbindelse til rådighed for andre.

Som medlem har man så et login og password, som man kan bruge til at logge sig på andre Fon-hotspots i hele verden.

Flere teleselskaber ser det som et brud på kundekontrakten, hvis en kunde vælger at stille sin internetforbindelse til rådighed for andre.

I stedet for at bekæmpe Fon har BT nu i stedet valgt at give sine bredbåndskunder mulighed for at blive Fon-medlemmer.

Fremover vil BT's bredbåndskunder således kunne vælge at installere Fon-software på deres såkaldte Home Hub-gateway.

Dermed kan BT's kunder blive Fon-medlemmer og stille dele af deres båndbredde til rådighed for andre og koble sig på nettet via Fon-hotspots verden over.

BT har flere end tre millioner bredbåndskunder, så det er lidt af en blåstempling af Fon-konceptet. Uden for BT er der omkring 190.000 Fon hotspots og godt en halv million brugere.

Samarbejdet har fået navnet BT Fon og drømmen er at bygge et kæmpe trådløst netværk, der dækker hundredetusinder af hotspots.

BT har skudt penge i Fon som en del af aftalen, og selskabet træder dermed ind i Fon's investorkreds, der også omfatter Google.




Brancheguiden
Brancheguide logo
Opdateres dagligt:
Den største og
mest komplette
oversigt
over danske
it-virksomheder
Hvad kan de? Hvor store er de? Hvor bor de?
TIETOEVRY DENMARK A/S
Udvikler, sælger og implementerer software til ESDH, CRM og portaler. Fokus på detailhandel, bygge- og anlæg, energi og finans.

Nøgletal og mere info om virksomheden
Skal din virksomhed med i Guiden? Klik her

Kommende events
Datadrevet forretning: Skab enestående kundeoplevelser med viden og data i centrum

Data står i centrum, når du skal styrke kundeoplevelsen – eller det burde det i hvert fald gøre. På denne konference vil du møde eksperter indenfor CX og komme i dybden med, hvordan du sætter data, transparens og viden til at arbejde for dig i din Customer Experience-strategi.

07. maj 2024 | Læs mere


Kunstig Intelligens (AI) Masterclass - fra futuristisk idé til uundværlig ressource

Velkommen til en Masterclass om kunstig Intelligens (AI) og den transformative kraft, som kan tage din organisation og karriere til næste niveau. AI er gået fra at være en futuristisk idé til at blive en uundværlig ressource for virksomheder over hele verden og har allerede sat sit præg på den måde, som vi arbejder på, træffer beslutninger og kommunikerer med vores kunder.

07. maj 2024 | Læs mere


Parathed – Hvad gør din virksomhed, når I bliver ramt?

Cyberkriminalitet vokser som bekendt eksplosivt i takt med digitaliseringen i disse år og det kan være voldsomt dyrt at blive hacket. Potentielt kan det lægge jeres forretning helt ned, så I ikke kan rejse jer igen. Har jeres virksomhed styr på cybersikkerheden i en tid, der kalder på oprustning? Bliv inspireret til, hvad du som virksomhed kan gøre for at sikre virksomheden og medarbejdere, så I kan gå sikkert ind i fremtiden.

21. maj 2024 | Læs mere