Her er Danmarks fem bedste CIO’er lige nu:Se de fem nominerede til prisen som Årets CIO 2024

Facebook vil sælge bruger-data til annoncører

Personlige og målrettede annoncer og salg af bruger-oplysninger til annoncørerne skal skrue Facebooks indtjening i vejret.

Computerworld News Service: Facebook har løftet sløret for Facebook Ads, der et nyt tilbud til dets annoncører.

Facebook Ads er et reklamesystem, der skal gøre det lettere for annoncørerne at ramme de rette målgrupper blandt Facebook-brugerne.

Med et forventet overskud på 768 millioner kroner i år er Facebook nødt til at gøre en større indsats for at målrette reklamerne og lette distributionen.

Forventer dramatisk øgning

Facebook er verdens andenstørste sociale netværk; MySpace indtager førstepladsen.

Der er forventninger om, at Facebook vil øge indtjeningen dramatisk, da selskabet har den hastigst voksende gruppe af brugere, som frivilligt har afgivet en mængde informationer om dem selv i deres profiler og gennem deres aktiviteter på sitet.

Facebook Ads, der støttes af 60 store firmaer - som Coca-Cola, Blockbuster og Verizon Wireless - indeholder tre væsentlige komponenter.

Firmaer kan oprette profiler ligesom privatpersoner kan det i dag.

Reklamer kan deles

SocialAds gør det muligt for brugerne at dele reklamer, som de finder relevante, med andre. Facebook vil lave et interface, hvor reklamekøberne kan hente information om brugernes aktiviteter.

Ved lanceringen var der flere end 100.000 virksomhedsprofiler, kaldt Facebook Pages, på sitet.

Virksomhederne kan designe deres egen side, placere information, fotos, videoer, musik og applikationer, som Facebook-brugerne kan interagere med.

Reklamer anbefales

Folks aktiviteter på en Facebook Page kan deles med deres Facebook-"friends. Det er noget Facebook, som forventer vil forbedre effekten, da reklamen er anbefalet af en bekendt.

Med Facebook Insights får annoncørerne adgang til data om aktivitet, demografi, reklamevisninger og tendenser relateret til deres side.

Det vil ikke være muligt at få adgang til informationer, der kan afsløre brugerens identitet.

Firmaet har også løftet sløret for et program, der gør det muligt for brugerne at dele oplysninger om deres aktiviteter på internettet.

Der er 44 websites, der deltager i programmet Facebook Beacon.

Indehaveren af websitet bestemmer selv, hvilke handlinger, som brugeren kan med sine Facebook-venner, det være sig salg på auktioner, køb af ting eller visning af et videoklip. Blandt deltagerne i Beacon er eBay, Fandango, CollegeHumor, Travelocity og Citysearch.

Oversat af Bo Madsen.




Brancheguiden
Brancheguide logo
Opdateres dagligt:
Den største og
mest komplette
oversigt
over danske
it-virksomheder
Hvad kan de? Hvor store er de? Hvor bor de?
TIETOEVRY DENMARK A/S
Udvikler, sælger og implementerer software til ESDH, CRM og portaler. Fokus på detailhandel, bygge- og anlæg, energi og finans.

Nøgletal og mere info om virksomheden
Skal din virksomhed med i Guiden? Klik her

Kommende events
OT og IT: Modernisér produktionen og byg sikker bro efter et årelangt teknologisk efterslæb

Moderne produkter skal have mere end strøm for at fungere – og deres navlestreng skal ikke klippes når de forlader fabrikshallen. På denne konference kan du derfor lære mere om hvordan du får etableret det sikre setup når der går IT i OT.

30. april 2024 | Læs mere


Roundtable for sikkerhedsansvarlige: Hvordan opnår man en robust sikkerhedsposition?

For mange virksomheder har Zero Trust og dets principper transformeret traditionelle tilgange til netværkssikkerhed, hvilket har gjort det muligt for organisationer at opnå hidtil usete niveauer af detaljeret kontrol over deres brugere, enheder og netværk - men hvordan implementerer man bedst Zero Trust-arkitekturer i et enterprise set up? Og hvordan muliggør Zero Trust-arkitekturen, at organisationer opnår produktivitetsfordele med AI-værktøjer samtidig med, at de forbliver sikre i lyset af fremvoksende trusler?

01. maj 2024 | Læs mere


ERP-trends 2024

Bliv derfor inspireret til, hvordan du kan optimere dine systemer og processer når af nogle af de fremmeste eksperter på ERP-markedet dele deres iagttagelser af det aktuelle marked og vurderinger af, hvad vi har i vente de kommende 3-5 år. Vi sætter også fokus på, hvordan udviklingen kommer til at påvirke din organisation, hvordan du bedst forbereder og planlægger ERP-indsatsen og om, hvilke faldgruber du skal være opmærksom på.

02. maj 2024 | Læs mere