Artikel top billede

SDC ramt af nedbrud - lønnen går senere ind

SDC er ramt af et nedbrud, der betyder, at lønnen for et ukendt antal lønmodtagere går senere ind. Selvom forsinkelsen formodentlig kun bliver på otte timer, må det ikke ske, siger direktøren.

SDC, der ejes af 60 pengeinstitutter, er ramt af et nedbrud.

I nat opstod der en fejl i et stykke databasesoftware, oplyser direktør Erik Jakobsen fra Skandinavisk Data Center.

"Det er worst case, fordi det er en central database," siger han til computerworld.

Direktøren kan ikke oplyse, hvor mange lønmodtagere, der bliver berørt af nedbruddet.

"Men jeg håber, at vi er oppe om en times tid, så forsinkelsen kun bliver på omkring otte timer. Men det må ikke ske," siger Erik Jakobsen.

Fejl i sidste måned

Også i sidste måned opstod en fejl hos SDC, hvor der gik kuk i 12.882 overførsler.

Dengang udbetalte SDC penge til folk, der ikke skulle have dem.

"Vi har begået en bøf, men fejlen er rettet," sagde direktøren dengang.

Problemet ved dagens nedbrud, er dog et helt andet.

Og direktøren vil lige nu koncentrere sig om at rette fejlen op.

"Når vi laver redegørelsen efterfølgende må vi se nærmere på, hvad vi kan gøre for at forhindre det i fremtiden," siger han.




Brancheguiden
Brancheguide logo
Opdateres dagligt:
Den største og
mest komplette
oversigt
over danske
it-virksomheder
Hvad kan de? Hvor store er de? Hvor bor de?
Ciklum ApS
Offshore software- og systemudvikling.

Nøgletal og mere info om virksomheden
Skal din virksomhed med i Guiden? Klik her

Kommende events
ERP-trends 2024

Bliv derfor inspireret til, hvordan du kan optimere dine systemer og processer når af nogle af de fremmeste eksperter på ERP-markedet dele deres iagttagelser af det aktuelle marked og vurderinger af, hvad vi har i vente de kommende 3-5 år. Vi sætter også fokus på, hvordan udviklingen kommer til at påvirke din organisation, hvordan du bedst forbereder og planlægger ERP-indsatsen og om, hvilke faldgruber du skal være opmærksom på.

02. maj 2024 | Læs mere


Datadrevet forretning: Skab enestående kundeoplevelser med viden og data i centrum

Data står i centrum, når du skal styrke kundeoplevelsen – eller det burde det i hvert fald gøre. På denne konference vil du møde eksperter indenfor CX og komme i dybden med, hvordan du sætter data, transparens og viden til at arbejde for dig i din Customer Experience-strategi.

07. maj 2024 | Læs mere


Kunstig Intelligens (AI) Masterclass - fra futuristisk idé til uundværlig ressource

Velkommen til en Masterclass om kunstig Intelligens (AI) og den transformative kraft, som kan tage din organisation og karriere til næste niveau. AI er gået fra at være en futuristisk idé til at blive en uundværlig ressource for virksomheder over hele verden og har allerede sat sit præg på den måde, som vi arbejder på, træffer beslutninger og kommunikerer med vores kunder.

07. maj 2024 | Læs mere