Ny Jubii-ejer får økonomisk lussing

De dårlige resultater fortsatte sidste år for Jubii. Den danske portal fik endnu et million-underskud.

Artikel top billede

Peter Lundsgaard har tilsyneladende købt en underskudsforretning. Foto: Jubii

I slutningen af sidste år fik en af de danske pioner-portaler på internettet, Jubii, en ny ejer. Og ejeren Peter Lundsgaard har tilsyneladende købt en underskudsforretning.

Men eftersom Peter Lundsgaard selv var direktør i Jubii, da han købte virksomheden med støtte fra en række danske investorer, må man gå ud fra, at han vidste, hvad han gik ind til.

Og det er ikke opmuntrende, hvis man ser på Jubiis regnskaber for sidste år. Omsætningen er faldet med 25 procent til 34 millioner kroner og underskuddet landede sidste år på godt 25,6 millioner kroner.

De deprimerende regnskabstal er blot de sidste i en stribe på fem år, hvor underskuddet i alt er løbet op i mere end 110 millioner kroner for selskabet.

Den stribe af dårlige resultater har Peter Lundsgaard, der overtog Jubii ved udgangen af 2008, bebudet, at han vil rette op på.

Røde tal i år

Lundsgaard, som selv har været direktør i Jubii i fem år, trådte allerede kort efter overtagelsen af Jubii tilbage, for at gøre plads til en ny direktør i Jubii.

Det er Henrik Busch, der kom fra en stilling i Go Viral.

Og ifølge den nye ejer er der allerede sket meget.

"Vi mener jo ikke, at det er et hul i jorden. Vi er et andet selskab i dag, end det selskab vi købte," siger Peter Lundsgaard til Business.dk i forbindelse med regnskabet.

Han forventer først sorte tal på bundlinjen i 2010.

"Jeg vil godt love, at vi kan mere end halvere underskuddet i år. Men vi går ikke i plus, og det havde vi heller ikke regnet med," siger Peter Lundsgaard til Business.dk.

Computerworld Events

Vi samler hvert år mere end 6.000 deltagere på mere end 70 events for it-professionelle.

Ekspertindsigt – Lyt til førende specialister og virksomheder, der deler viden om den nyeste teknologi og de bedste løsninger.
Netværk – Mød beslutningstagere, kolleger og samarbejdspartnere på tværs af brancher.
Praktisk viden – Få konkrete cases, værktøjer og inspiration, som du kan tage direkte med hjem i organisationen.
Aktuelle tendenser – Bliv opdateret på de vigtigste dagsordener inden for cloud, sikkerhed, data, AI og digital forretning.

Infrastruktur | Hellerup

Sikker, compliant og suveræn AI supercomputer

Oplev den danske vej til sikker og suveræn AI. Computerworld viser, hvordan Danish Center for AI gør high-performance computing sikkert, compliant og made in Denmark. Se hvordan danske virksomheder accelererer AI uden at gå på kompromis med...

Digital transformation | København Ø

Analytics, BI og AI

Integrer data på tværs af systemer og skab en intelligent dataplatform. Lær hvordan du opfylder krav, styrker governance og udnytter AI til valide analyser. Få konkrete løsninger, der gør din data til forretningens stærkeste aktiv. Se programmet...

Andre events | København Ø

People Tech 2025 – hvor HR møder IT

Deltag og oplev, hvordan People Tech 2025 kan gøre HR til en nøglespiller i fremtidens forretningsstrategi.

Se alle vores events inden for it

Netcompany A/S

Business Cloud Engineer

Københavnsområdet

Netcompany A/S

IT Consultant

Københavnsområdet

Forsvarsministeriets Materiel- og Indkøbsstyrelse

Sårbarhedsstyringsspecialist - bliv en nøglespiller i kampen mod cybertrusler

Københavnsområdet

Navnenyt fra it-Danmark

Tanja Schmidt Larsen, Director, Legal & Compliance hos Sentia A/S, er pr. 1. december 2025 forfremmet til Chief Operations Officer (COO). Hun skal fremover især beskæftige sig med synergi mellem kommercielle og tekniske processer samt sikre en sammenhængende kunderejse og fortsat driftsstabilitet. Forfremmelse
Adeno K/S har pr. 22. september 2025 ansat Steen Riis-Petersen som ServiceNow Expert. Han kommer fra en stilling som Senior Manager hos Devoteam A/S. Nyt job
Netip A/S har pr. 15. september 2025 ansat Peter Holst Ring Madsen som Systemkonsulent ved netIP's kontor i Holstebro. Han kommer fra en stilling som Team Lead hos Thise Mejeri. Nyt job