Artikel top billede

"Det er vigtigt, at man har en leverancemodel for alle de nordiske lande," udtaler Preben Duus Jørgensen, administrerende direktør i ServiceGruppen.

ServiceGruppen går efter halvdelen af Norden

ServiceGruppen har indgået nordisk partnerskab med pc-producenten Lenovo og går nu efter en markedsandel på 50 procent af Lenovos nordiske servicemarked inden 2012.

ServiceGruppen har netop underskrevet en nordisk aftale med Lenovo om at håndtere garantireparationer for Lenovos kunder i Norge, Sverige, Finland og Danmark.

Samtidig har virksomheden sat sig et mål om at stå for 50 procent af alle garantireparationer på Lenovos pc'er i Norden i 2012. Udvidelsen af partnerskabet sker efter fire års samarbejde med Lenovo i Danmark og to år efter, at ServiceGruppen etablerede en nordisk serviceplatform med datterselskaber i Norge, Sverige og Finland.

"Udvidelsen af partnerskabet med Lenovo demonstrerer, at vi har en nordisk platform, der kan håndtere de logistiske udfordringer i hele Norden. De store internationale leverandører ser Norden som ét marked, og derfor er det vigtigt, at man har en leverancemodel for alle de nordiske lande," udtaler Preben Duus Jørgensen, administrerende direktør i ServiceGruppen i en pressemeddelelse.

Vi går efter det åbne vindue

Direktør Preben Duus Jørgensen vurderer, at kun meget få kan opfylde kravet om en nordisk leverancemodel, og "derfor er der et åbent vindue, som vi nu går målrettet efter at udfylde."

Servicechef i Lenovo, Per Lemser, ser det nordiske samarbejde som en fordel for Lenovos kunder, fordi de fremover får et bredere og mere varieret serviceudbud.

"Vi satser ikke på én servicepartner, men samarbejder med en vifte af kvalificerede partnere. For vores kunder med kontorer i flere nordiske lande betyder partnerskabet, at de nu har yderligere en serviceleverandør at vælge imellem," udtaler Per Lemser, Service Delivery Manager for Lenovo.

Lenovo-direktør flytter med

Til at realisere vækstpotentialet, som partnerskabet medfører, har ServiceGruppen ansat tidligere teknisk direktør i Lenovo, Rene Vinord som partnerchef.

"Med sit kendskab til lokale netværk på det nordiske marked skal René Vinord køre ServiceGruppen i stilling som ny nordisk leverandør og styrke ServiceGruppens kunde- og samarbejdsrelationer i Norge, Sverige og Finland. I første omgang har vi fuldt fokus på at få Lenovo-aftalen op at køre, men på længere sigt skal vi etablere nye nordiske samarbejdsaftaler," udtaler Preben Duus Jørgensen, der ejer virksomheden.

It-drifts- og vedligeholdelsesselskabet ServiceGruppen blev etableret i 1985. Selskabet har 130 medarbejdere, hovedkontor i Hedehusene og datterselskaber i Norge, Sverige, Finland samt lokale partnerskaber på Grønland og Færøerne.




Brancheguiden
Brancheguide logo
Opdateres dagligt:
Den største og
mest komplette
oversigt
over danske
it-virksomheder
Hvad kan de? Hvor store er de? Hvor bor de?
Konica Minolta Business Solutions Denmark A/S
Salg af kopimaskiner, digitale produktionssystemer og it-services.

Nøgletal og mere info om virksomheden
Skal din virksomhed med i Guiden? Klik her

Kommende events
Datadrevet forretning: Skab enestående kundeoplevelser med viden og data i centrum

Data står i centrum, når du skal styrke kundeoplevelsen – eller det burde det i hvert fald gøre. På denne konference vil du møde eksperter indenfor CX og komme i dybden med, hvordan du sætter data, transparens og viden til at arbejde for dig i din Customer Experience-strategi.

07. maj 2024 | Læs mere


Kunstig Intelligens (AI) Masterclass - fra futuristisk idé til uundværlig ressource

Velkommen til en Masterclass om kunstig Intelligens (AI) og den transformative kraft, som kan tage din organisation og karriere til næste niveau. AI er gået fra at være en futuristisk idé til at blive en uundværlig ressource for virksomheder over hele verden og har allerede sat sit præg på den måde, som vi arbejder på, træffer beslutninger og kommunikerer med vores kunder.

07. maj 2024 | Læs mere


Parathed – Hvad gør din virksomhed, når I bliver ramt?

Cyberkriminalitet vokser som bekendt eksplosivt i takt med digitaliseringen i disse år og det kan være voldsomt dyrt at blive hacket. Potentielt kan det lægge jeres forretning helt ned, så I ikke kan rejse jer igen. Har jeres virksomhed styr på cybersikkerheden i en tid, der kalder på oprustning? Bliv inspireret til, hvad du som virksomhed kan gøre for at sikre virksomheden og medarbejdere, så I kan gå sikkert ind i fremtiden.

21. maj 2024 | Læs mere