Af Malene Grouleff, Onlineredaktionen
Haves: For mange interesserede kunder
Søges: Nye sponsorer
Sådan er situationen hos Sonofon. For tiden har selskabet simpelthen ikke annoncør-spot nok til at tage nye kunder ind på Sponsorfonen. Derfor har Sonofon lukket døren for nye kunder til produktet.
- Vi har hele tiden været bevidste om, at det kræver en balance mellem antallet af sponsorer og kunder at køre Sponsorfonen. Det er jo også væsentligt, at der er en interessant afveksling i indholdet. Og vi kan se nu, at vi ikke sælger reklamespot nok til, at vi kan dække flere kunder, end dem vi har, forklarer vicedirektør i Sonofon, Allan Koch.
Ordningen fungerer sådan, at annoncørerne køber et bestemt antal eksponeringer.
Allan Koch mener, der er flere årsager til "ubalancen".
- Vi har jo at gøre med et nyt produkt, som marketingsafdelingerne ikke har kunnet nå at få med i deres årsplanlægning. Og vi har kunnet mærke lidt tilbageholdenhed i branchen efter Forbrugerombudsmandens kritik af Sponsorfonen, siger han.
65.000 danskere brugere i dag Sponsorfonen, og det er en større vækst, end Sonofon havde regnet med.
Vicedirektør Allan Koch oplyser, at det er planen at åbne for nye kunder til Sponsorfonen, når balancen mellem annoncører og kunder på et eller andet tidspunkt er på plads.
Sponsorfonen giver hver enkelt kunde 15 minutter gratis taletid om dagen, hvis de vel at mærke vil finde sig i at blive afbrudt af et ti sekunders hæsblæsende reklamespot hver andet minut.