Mærsk Data: Vil lære at spise pizza og drikke cola

På få uger agter Mærsk Data at få fat i 50 unge webudviklere med radiospots og kæmpereklamer. - De kan lære os at spise pizza og drikke cola. Vi kan lære dem at binde et slips, siger en afdelingschef i firmaet.

Af Kim Elmose, IDG Online

Som alle andre softwarevirksomheder i landet mangler Mærsk Data webudviklere - og koncernen med det seriøse og lidt konservative image indledte derfor i dag en veritabel charmeoffensiv, der i løbet af få uger skal skaffe 50 unge med web-erfaring til firmaet. Det skriver Børsen Online.

Øjensynlig vil Mærsk Data gerne vise de unge folk, at virksomheden er "oppe på beatet", "nede med the gang" eller hvad det hedder på slangsprog i den hiphop-kultur, som firmaet åbenbart forbinder unge webudviklere med. Midlet er radioreklamer i The Voice og Uptown samt uddeling af chokoladefrøer og smarte postkort til de unge.

Tonen er nødvendig for at signalere, at Mærsk Data er klar til at tage imod de unge - om end deres kultur er en anden end firmaets kultur.
Som afdelingschef Palle Birkelund Pedersen forklarer:

- Vi er klar over, at de tilhører en anden kultur end den, de nok forbinder med Mærsk Data. Men vi er klar til at gå i dialog med de nye webkulturer. De kan lære os at spise pizza og drikke cola. Vi kan lære dem at binde et slips, siger han.

Et tredje middel til at tiltrække unges opmærksomhed er et 1200 kvadratmeter stort banner på firmaets nye hovedsæde på den tidligere Galle & Jessen grund. Mærsk Data har blandt andet brug for webudviklerne til at løse en stor opgave for containerrederiet Maersk Sealand.




Brancheguiden
Brancheguide logo
Opdateres dagligt:
Den største og
mest komplette
oversigt
over danske
it-virksomheder
Hvad kan de? Hvor store er de? Hvor bor de?
Advania Danmark A/S
Hardware, licenser, konsulentydelser

Nøgletal og mere info om virksomheden
Skal din virksomhed med i Guiden? Klik her

Kommende events
Datadrevet forretning: Skab enestående kundeoplevelser med viden og data i centrum

Data står i centrum, når du skal styrke kundeoplevelsen – eller det burde det i hvert fald gøre. På denne konference vil du møde eksperter indenfor CX og komme i dybden med, hvordan du sætter data, transparens og viden til at arbejde for dig i din Customer Experience-strategi.

07. maj 2024 | Læs mere


Kunstig Intelligens (AI) Masterclass - fra futuristisk idé til uundværlig ressource

Velkommen til en Masterclass om kunstig Intelligens (AI) og den transformative kraft, som kan tage din organisation og karriere til næste niveau. AI er gået fra at være en futuristisk idé til at blive en uundværlig ressource for virksomheder over hele verden og har allerede sat sit præg på den måde, som vi arbejder på, træffer beslutninger og kommunikerer med vores kunder.

07. maj 2024 | Læs mere


Parathed – Hvad gør din virksomhed, når I bliver ramt?

Cyberkriminalitet vokser som bekendt eksplosivt i takt med digitaliseringen i disse år og det kan være voldsomt dyrt at blive hacket. Potentielt kan det lægge jeres forretning helt ned, så I ikke kan rejse jer igen. Har jeres virksomhed styr på cybersikkerheden i en tid, der kalder på oprustning? Bliv inspireret til, hvad du som virksomhed kan gøre for at sikre virksomheden og medarbejdere, så I kan gå sikkert ind i fremtiden.

21. maj 2024 | Læs mere