Avatar billede Steen Seniormester
21. juni 2016 - 09:13 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

CSS link i PHP

Hej
Er i gang med at tilpasse en template jeg har downloadet til min vejrhjemmeside.
Min viden strækker ikke til hvordan jeg indsætter en henvisning til den fil som indeholder *.CSS.

PHP dokumentet fra den hentede template bliver indsat i en eksisterende skabelon ( mit design) ved hjælp af :
<?php  include("./WU-History.php");  ?>

I PHP dokumentet er der ingen Head'er i toppen som normalt, og derfor får jeg fejlmeldinger når jeg forsøger at indsætte denne linie -
<link rel="stylesheet" type="text/css" href="./WU-HistoryTan.css" />

Her er et link til hvordan min side ser ud :
http://www.steenmikkelsen.dk/vejr/WU-History-start.php

Og her er til hvordan det gerne skulle komme til at se ud :
http://jcweather.us/wuhistory/TestHistoryGreen.php

.
21. juni 2016 - 09:36 #1
Det kunne være rart at vide hvad du præcis har downloadet.
Avatar billede Steen Seniormester
21. juni 2016 - 09:58 #2
Jeg har denne hjemmeside : http://www.steenmikkelsen.dk/vejr

og vil gerne have dette script til at være på min side :
http://jcweather.us/scripts.php

Der står på siden :
You'll also have to place the following in the <head> section of your calling page:
        <link rel="stylesheet" type="text/css" href="./WU-HistoryTan.css" />

men da der ikke er en <head> ved jeg ikke hvordan denne linie skal lægges ind for at der kommer styles på siden
Avatar billede Slater Ekspert
21. juni 2016 - 10:01 #3
Der er en <head>-sektion på din side, så det skal derind. Men hvordan du får det derind er umuligt at svare på, uden at kende din sides kode.
21. juni 2016 - 10:15 #4
Hvis du uploader indholdet af pakken til /vejr på dit site, burde det virke:
http://jcweather.us/wuhistory/WU-History.zip

I den fil hvor din <head> på dit site ligger skal du så indsætte:
<link rel="stylesheet" type="text/css" href="./WU-HistoryTan.css" />
Hvis den fil ikke ligger i /vejr skal href=". måske ændres til den korrekte relative sti.

I skabelonen hvor den skal indsættes skal der så stå:
<?php
          include("./WU-History.php");
        ?>
21. juni 2016 - 10:21 #5
Med min vejl. skal du blot ændre css linjen til:
<link rel="stylesheet" type="text/css" href="/vejr/WU-HistoryTan.css" />
Du skal dog stadig have indsat den i filen hvor dit <head> tag er. Muligvis har du en der hedder head.php eller header.php som er inkluderet i toppen af WU-History-start.php
21. juni 2016 - 10:22 #6
I stedet for /vejr mappen kan du uploade det til en ny mappe /vejr/WU for at der er styr på tingene. Så skal de ovennævnte stier så bare svare til den nye placering.
Avatar billede Zochko Juniormester
14. juli 2016 - 21:54 #7
Jeg har lige været inde og læse lidt på http://jcweather.us/scripts.php

Og så vidt jeg kan læse mig til, så skal du indsætte css linket ->
<link rel="stylesheet" type="text/css" href="./WU-HistoryTan.css" />
I toppen af din egen php fil, hvor du laver din include ->
<?php  include("./WU-History.php");  ?>

Så hvis jeg har forstået dig rigtig kunne du gøre følgende der hvor du inkludere
<?php  include("./WU-History.php");  ?> ->

<!DOCTYPE html>
<html>
<head>
<!--Link til CSS filen-->
<link rel="stylesheet" type="text/css" href="./WU-HistoryTan.css" />
</head>
<body>

<!--Includer PHP siden-->
<?php  include("./WU-History.php");  ?>

</body>
</html>