Avatar billede Jørgen Kirkegaard Professor
05. juli 2016 - 01:04 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Outlook med både danske og engelske systemmappenavne, f.eks. Indbakke og Outbox

Jeg får flg. synkroniseringsfejl hele tiden. Jeg tror, det er fordi der er både engelske og danske navne i systemmapperne. Hvad kan jeg gøre? Jeg har trykket på det foreslåede link, men det giver ikke noget.

00:56:29 Synkroniserer serverændringer i mappen 'Slettet post'
00:56:29 Henter fra serveren 'casarray.hostedcloud.local'
00:56:29 Synkroniserer serverændringer i mappen 'Uønsket e-mail'
00:56:29 Henter fra serveren 'casarray.hostedcloud.local'
00:56:34 Synkroniserer serverændringer i mappen 'StaticData Service - Outbox'
00:56:34 Henter fra serveren 'casarray.hostedcloud.local'
00:56:35 Der opstod en fejl under synkronisering af mappen.
00:56:35         [8004010F-501-8004010F-0]
00:56:35         Klienthandlingen lykkedes ikke.
00:56:35         Informationslager til Microsoft Exchange
00:56:35         Du kan få flere oplysninger om fejlen ved at klikke på URL-adressen herunder:
00:56:35         http://www.microsoft.com/support/prodredirect/outlook2000_us.asp?err=8004010f-501-8004010f-0
Avatar billede Slettet bruger
05. juli 2016 - 07:16 #1
for at slette disse standardmapper, er der (så vidt jeg ved) 3 muligheder at få dem slettet - men de opstår som regel, fordi exchangeserveren er installeret på engelsk, og man har åbnet webmailen først, så de engelske mapper er blevet dannet, derefter har man åbnet en dansk outlook -> nye mapper.
1.: webmail (jeg syns det er det nemmeste): Indstillinger - se alle indstillinger - Indstillinger - International -> set flueben ved "omdøb standardmapper, så deres navne svarer til det angivne sprog" - Gem

2.: Outlook selv (det virker dog ikke længere på vores installationer - jeg er ikke sikker på, om det er fordi det er 2016, eller om der er noget andet..feks at vi har 2sproget outlook) - luk outlook, og starte den ved Kør-kommandoen "outlook.exe /resetfoldernames"

3.: fra exchangeserveren - der er noget Powershellskript - men jeg har aldrig gjort det - men det er der

Men for at tage fat i selve fejlen, bør du først kigge på denne link:
http://support.microsoft.com/kb/842284/en-us
Her står lidt informationer omkring fejlen - og hvordan det løses - men det afhænger selvfølgelig dit setup samt din exchangeversion...
Avatar billede Jørgen Kirkegaard Professor
05. juli 2016 - 15:53 #2
Det hjalp(!) mht mappenavne. Men synkroniseringsproblemet er der stadig, men nu med "Udbakke":
Synkroniserer serverændringer i mappen 'StaticData Service - Udbakke'
15:50:44 Henter fra serveren 'casarray.hostedcloud.local'
15:50:44 Der opstod en fejl under synkronisering af mappen.
15:50:44         [8004010F-501-8004010F-0]
15:50:44         Klienthandlingen lykkedes ikke.
15:50:44         Informationslager til Microsoft Exchange
15:50:44         Du kan få flere oplysninger om fejlen ved at klikke på URL-adressen herunder:
15:50:44         http://www.microsoft.com/support/prodredirect/outlook2000_us.asp?err=8004010f-501-8004010f-0

Det er en anden postkasse, som jeg adgang til fra denne. Jeg tænkte at droppe denne adgang, men det kan jeg ikke. Hverken under profil eller under ......avanceret....
Avatar billede Jørgen Kirkegaard Professor
05. juli 2016 - 18:18 #3
Jeg flytter synk-problemet til ny tråd: http://www.computerworld.dk/eksperten/spm/1011597