Avatar billede krea Praktikant
06. juli 2016 - 15:16 Der er 9 kommentarer

wget "www.test.com/tekst.csv" -O /sti/filnavn.csv overskriver filen i stedet for at appende

url'en spytter noget tekst ud. Jeg vil gerne adde teksten løbende i bunden af filen hver gang jeg kører wget, men den overskriver istedet. Troede at -O ville appende...

(køres fra mac terminal)
Avatar billede claes57 Ekspert
06. juli 2016 - 15:25 #1
prøv med -a
istedet
Avatar billede krea Praktikant
06. juli 2016 - 15:35 #2
nej desværre
Avatar billede arne_v Ekspert
06. juli 2016 - 16:14 #3
Proev:

wget "www.test.com/tekst.csv" >> /sti/filnavn.csv
Avatar billede krea Praktikant
06. juli 2016 - 16:19 #4
virker heller ikke. Tror måske ikke det kan lade sig gøre med wget, hvis jeg kigger på wget -help.

Så skal jeg have fat i et eller andet tool eller kommando der kan gøre det...
Avatar billede arne_v Ekspert
06. juli 2016 - 16:24 #5
Hvis du bruger bash som shell, saa boer:

wget "www.test.com/tekst.csv" >> /sti/filnavn.csv

evt.

wget "www.test.com/tekst.csv" 1>> /sti/filnavn.csv

virke.
Avatar billede krea Praktikant
06. juli 2016 - 16:57 #6
yes skulle være fixet nu, den laver dog et issue med certifikatet. Og --no-check-certificate hjælper ikke.

wget --no-check-certificate http://downloads.yahoo.com/d/quotes.csv?s=AAPL&f=abb  >> fil.csv

--2016-07-06 16:52:43--  http://downloads.yahoo.com/d/quotes.csv?s=AAPL
Resolving downloads.yahoo.com... 98.137.201.165
Connecting to downloads.yahoo.com|98.137.201.165|:80... connected.
HTTP request sent, awaiting response... 301 Redirect
Location: https://downloads.yahoo.com/d/quotes.csv?s=AAPL [following]
--2016-07-06 16:52:44--  https://downloads.yahoo.com/d/quotes.csv?s=AAPL
Connecting to downloads.yahoo.com|98.137.201.165|:443... connected.
WARNING: cannot verify downloads.yahoo.com's certificate, issued by ?CN=Symantec Class 3 Secure Server CA - G4,OU=Symantec Trust Network,O=Symantec Corporation,C=US?:
  Unable to locally verify the issuer's authority.
HTTP request sent, awaiting response... 404 Not Found
Avatar billede krea Praktikant
06. juli 2016 - 17:01 #7
Avatar billede krea Praktikant
06. juli 2016 - 17:08 #8
Med den nuværende løsning går den ind og saver nye separate filer med navnene quotes.csv?s=AAPL&f=abb.2
Avatar billede krea Praktikant
06. juli 2016 - 17:40 #9
Fandt en løsning: curl "url" >> fil

takker for tippet der ledte på sporet