Avatar billede hans01 Forsker
23. juli 2016 - 05:23 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Tips brug af Checkbox

Jeg har en admin side hvor jeg trækker en række handlinger ud af en MYSQL database.

Disse data bliver vist på en driftinformationsside.

På admin siden kan jeg blandt andet redigere de enkelte handlinger, disse ændringer bliver derefter gemt i databasen og dels opdateret på drift informations siden.

Nu er det jeg godt kunne tænke mig jeg lavede en checkboks i admin delen hvor hver handling kunne tjekke af. Når man så i admin delen tjekker checkboksen vises et icon på driftinformations siden udfor den enkelte indgang..

Ideen er jeg har en række endnu ikke løste opgaver, som jeg kan tjekke af efterhånden som disse løses.

Det jeg er lidt i tvivl om er, skal jeg lave et php if/then script som styrer funktionen, eller skal jeg lade værdien gå ind over databasen, som så styrer værdien.

Jeg håber i forstår hvad det er jeg ønsker?
Avatar billede olsensweb.dk Ekspert
23. juli 2016 - 05:52 #1
Det jeg er lidt i tvivl om er, skal jeg lave et php if/then script som styrer funktionen, eller skal jeg lade værdien gå ind over databasen, som så styrer værdien.
du har dine opgaver i databasen, så lad dem gå ind over databasen.

jeg formoder din opgave tabel ser sådan ud
id, task, status, create_date, close_date

status kunne så have disse værdier:
1 = close
2 = pending
3 = active
4 = open

så er det bare at liste opgaverne i php med en checkbox ud fra hver.
man kunne evt kigge på AJAX og bruge dette til at lukke en task med.

link
http://www.udvikleren.dk/artikler/374/dynamisk-indhold-med-ajax-og-php/
Avatar billede olsensweb.dk Ekspert
23. juli 2016 - 06:10 #2
som du kan se, har status flere værdier, så der ville jeg bruge en select box til at vise, istedet for en checkbox.
så er det bare noget js onchange på select boxen, der opdaterer databasen via AJAX

grunden til at status kna have flere værdier er, der kan være opgaver der afventer andet, man skulle også gerne kunne se hvilke der er igang, hvis man er flere der arbejder på systemet, så der ikke er flere der arbejder på sammen tid uafhænigt af hinnanden

man kuune også lave et kommentar tabel til opgaverne.
Avatar billede hans01 Forsker
23. juli 2016 - 06:12 #3
Hej ronols

Tidligt oppe?

min tabel ser således ud:

ID, Dato for fejl, Årsag, Dato forventet løsning, Edit, Delete, Checkbox for løst/åben

jeg tænker jeg kun har en checkbox..

Jeg lader lige checkbox resultatet gå i databasen først.

Så er jeg tilbage når det er gjort..
Avatar billede hans01 Forsker
23. juli 2016 - 07:55 #4
Jeg prøver at lave noget ala denne side. https://kundeservice.yousee.dk/Driftsinformation/Liste?icid=_kundeservice_tdc_dk_driftsinformation

Jeg har oprettet en side der håndterere redigering af data, denne tabel er oprettet af update record wizzard.

Når man opretter en ny information, vil denne information altid stå som uløst..

Så jeg tænkte på om man gik ind på den post det drejede sig om, og redigerede posten ved at sætte status til Løst.. dette skulle så gøres i update modulet..

Når jeg bruger update wizzarden kan jeg ikke få vist en checkboks.. Så den tænkte jeg så jeg ville indsætte in update formularen.

Måske er der en smartere løsning?
Avatar billede olsensweb.dk Ekspert
23. juli 2016 - 08:52 #5
denne tabel er oprettet af update record wizzard.
wizzard er kun til det grove arbejde, du vil ofte skulle tilpasse det. wizzard skal bruges med omtanke.

Så jeg tænkte på om man gik ind på den post det drejede sig om, og redigerede posten ved at sætte status til Løst.. dette skulle så gøres i update modulet..
lyder logisk
Avatar billede hans01 Forsker
24. juli 2016 - 10:35 #6
hej igen

jeg oprettede en inputboks i update modulet, hvor status på projektet skrives ind, denne besked bliver så opdateret og ført over i informations delen, herefter lavede jeg en if/then statement som indsatte et billede alt efter status, ikke skide smukt, men det virker. Tak for hjælpen.. Smid lige et svar Ronols
Avatar billede olsensweb.dk Ekspert
24. juli 2016 - 10:58 #7
herefter lavede jeg en if/then statement som indsatte et billede alt efter status, ikke skide smukt, men det virker. Tak for hjælpen.. Smid lige et svar Ronols
istedet for if/then statement ville jeg jeg nok anvende en switch det bliver pænere.
man kan ikke længere ligge svar på det nye eksperten, du kan markerer det/de indlæg der førte til læsning som løsning (har du allerede gjort)