Avatar billede Slettet bruger
31. juli 2016 - 14:28 Der er 21 kommentarer og
1 løsning
Avatar billede stjans Guru
31. juli 2016 - 15:05 #1
Ja - jeg mener at flere herinde fra har købt fra denne side - uden problemer.
Avatar billede Slettet bruger
31. juli 2016 - 15:20 #2
Tak for svaret.
Det er egentlig for at hjælpe en anden bruger, som har problemer med at finde en Vista Iso. Jeg har foreslået ham, at se på priserne på ovenstående side, hvis den er OK. Jeg vil jo ikke lokke ham ud i på en svindel sde-:)
Avatar billede CRKrogh Ekspert
31. juli 2016 - 15:26 #3
Jeg har købt en Win10-licens derfra til en BootCamp på en Macbook uden problemer. ISO henter du hos Microsoft som vanligt.
Avatar billede Slettet bruger
31. juli 2016 - 15:36 #4
#3 Fint-:)
Det kan vel ikke svare sig, at prøve at finde en Vista Iso (som jo har et dårligt ry)
Når man kan købe en windows så billigt
Avatar billede ps76 Forsker
31. juli 2016 - 15:47 #5
ok må forelægge min nabo forslaget.
Avatar billede CRKrogh Ekspert
31. juli 2016 - 16:06 #6
#4
Vista er død som en dronte, og selv Win7 (som mange jo trods alt stadig sværger til) er på vej ud over kanten. Så med mindre der er tvingende nødvendige applikationer, der IKKE på nogen måde kan køre under Win10, så gå med nyeste version.
Avatar billede Slettet bruger
31. juli 2016 - 17:18 #7
Til orientering, den bruger jeg omtaler er nu selv kommet på banen i #5, så jeg regner med, at han selv læser #6.
Avatar billede ps76 Forsker
31. juli 2016 - 18:25 #8
Så er jeg tilbage...tak for forslaget. Jeg skal lige høre: Altså på den foreslåede side kan man tilsyneladende købe en licens til f.eks. Windows 10 til 178 kr..? Hvad gør man så - går på microsoft og downloader en W10 version, og så bruger den købte licenskode, når den spørger?
Skal iso fil fra microsoft så brændes på den dvd og så booter man med den?
Avatar billede 220661 Ekspert
31. juli 2016 - 21:14 #9
#8 Ja sådan må det være med en clean install af Windows 10.
Du kan brænde iso filen ja, men du kan også oprette en usb med filen på. Den installerer hurtigere end med dvd.
Avatar billede 220661 Ekspert
31. juli 2016 - 21:16 #10
Avatar billede CRKrogh Ekspert
31. juli 2016 - 21:32 #11
#8

Lige præcis. USB-stick'en vil som regel være lidt hurtigere at installere fra, men ISO'en på en DVD virker hver gang.

Husk, når du først har haft Win10 på din  maskine, er det ikke længere nødvendigt at angive nøglen, hvis den skal om-installeres en anden gang - det er kun til første installation.
Avatar billede 220661 Ekspert
31. juli 2016 - 21:46 #12
#11 Er det ikke kun hvis computeren har modtaget den gratis opgradering fra Microsoft at man ikke skal taste koden? En købt licens skal man vel altid indskrive ved en nyinstallation??
Eller er jeg forkert på den?
Sådan har det været før, men de har måske generelt ændret med måden på hvordan de aktiverer softwaren med det nye Windows 10 system?
Avatar billede 220661 Ekspert
31. juli 2016 - 21:58 #13
#11 Har været udsat for at installation manglede en driver til cdrom drev for at fortsætte installation http://digital.ni.com/public.nsf/$CXIV/ATTACH-AEEE-9K5QL8/$FILE/installation%20error.png , så har computeren mulighed for boot med usb vil jeg til enhver tid vælge usb løsningen :-)
Avatar billede CRKrogh Ekspert
31. juli 2016 - 21:58 #14
Så snart Win10 har været "aktiveret", har Microsoft mulighed for at kæde en form for hardware-ID sammen med en valid nøgle. Så installerer du uden at angive nøglen under installationen og aktiveringen sker så automatisk, når maskinen kan nå internet.
Avatar billede 220661 Ekspert
31. juli 2016 - 22:00 #15
#14 Tak for info. Så lærte jeg noget nyt i dag, som jeg prøver at huske på :-)
Avatar billede 220661 Ekspert
31. juli 2016 - 22:02 #16
Undskyld til Valby1 for at jeg bruger din tråd til denne konference. Havde der nu været intern mail havde jeg valgt denne mulighed :-)
Avatar billede Slettet bruger
31. juli 2016 - 22:14 #17
Du er skam meget velkommen-:)
Og det er fint, at I kan forklare ps76 hvordan faktisk bruger den side, jeg anede det ikke.
Avatar billede ps76 Forsker
01. august 2016 - 08:34 #18
Jeg er i gang, har downloadet iso filen og er ved at installere - kører lige en reparation først - men har endnu ikke købt licensen. Tænker lidt over, hvorfor man kan gøre det for 178 kr, når det koster ca. 1000, hvis man går "i byen" og køber windows10...? Er det virkelig bare fordi man får den leveret på en fysisk DVD - eller er der tale om en pirat side, som sælger disse licenser, hvor man risikerer at få al mulig "snask" med - hvis koden overhovedet dukker op efter man har betalt?
Avatar billede 220661 Ekspert
01. august 2016 - 08:49 #19
#18 Det der afskrækker mig for at bruge sådan en side,er ikke at den ikke bliver aktiveret. Det er mere det at den forbliver det.
Med en fysisk købt dvd (fra Microsoft) med hele molevitten på, kan man være 100% sikker på den er fremstillet på lovlig vis.
Ikke så at sige at denne side her ikke sælger lovlige licenser. Det ved jeg intet om.
Avatar billede Slettet bruger
01. august 2016 - 10:00 #20
@ ps76  Vi skal nok fortsætte i dit eget spørgsmål-:)
http://www.computerworld.dk/eksperten/spm/1011995
Avatar billede Slettet bruger
01. august 2016 - 10:11 #21
@220661 Jeg håber da at du, og andre interesserede følger med til ps76 spørgsmål-:)
Avatar billede 220661 Ekspert
01. august 2016 - 12:42 #22
Kigger med :-)