Avatar billede jath08ac Forsker
24. august 2016 - 15:36 Der er 1 løsning

VBA kode til Userform - få vis celleværdier og mulighed for at ændre

Jeg har UserForm, hvor jeg har 4 MultiPage, hvor der er 12 tekstbokse i hver, hvor jeg har brug for lidt hjælp til nogle VBA koder :-) ?

Jeg kunne godt tænke mig, hvis det var muligt, at få vist forskellige værdier(tal) i hver af disse 12 x 4 tekstbokse når man åbner UserFormen. Hvis man så ønsker at ændre i en af værdierne, skal dette være muligt at overskride den viste værdi. Når man åbner UserFormen næste gang, så skal den ny værdi man indtastet blive vist.

Eks. for MultiPage1:
Når jeg åbner UserFormen (UserForm1), så skal der i tekstbox?ene for MultiPage 1 vises følgende:

TekstBox1 = Skal vise værdi fra ark2 Celle A1
TekstBox2 = Skal vise værdi fra ark2 Celle A2
TekstBox3 = Skal vise værdi fra ark2 Celle A3
TekstBox4 = Skal vise værdi fra ark2 Celle A4
TekstBox5 = Skal vise værdi fra ark2 Celle A5
TekstBox6 = Skal vise værdi fra ark2 Celle A6
TekstBox7 = Skal vise værdi fra ark2 Celle A7
TekstBox8 = Skal vise værdi fra ark2 Celle A8
TekstBox9 = Skal vise værdi fra ark2 Celle A9
TekstBox10 = Skal vise værdi fra ark2 Celle A10
TekstBox11 = Skal vise værdi fra ark2 Celle A11
TekstBox12 = Skal vise værdi fra ark2 Celle A12

Hvis jeg så ønsker at ændre værdien i f.eks. TexBox7, så skal det være muligt at overskrive den værdi der bliver vist i TextBox7, for derefter at trykker på en knap på UserFormen MultiPage1 der hedder Opdater, hvorefter den nye indtastet værdi vil fremgå af ark 2, celle A7.

Jeg kunne endvidere godt tænke mig, at værdierne i de enkelte TextBox bliver vist med 2 decimaler, tilsvarende hvis jeg opdater en værdi, så må den nye værdi også gerne blive vist med 2 decimaler.

Håber I kan hjælpe.
Avatar billede excelent Ekspert
24. august 2016 - 16:59 #1