Avatar billede Stougaard Praktikant
01. november 2016 - 09:05 Der er 2 kommentarer

Kør makro ved ændring af bestemte celler!

Hej alle sammen.

Jeg er ikke så skarp i VBA, men har fundet meget hjælp herinde tidligere, så nu tager jeg chancen med at oprette min egen forespørgsel.

Jeg har en makro med følgende kode:
Sub Skift()
    Dim lRow As Long
    With Worksheets("Ark1")
        .Rows("1:65536").Hidden = False
        For lRow = .UsedRange.SpecialCells(xlCellTypeLastCell).Row To 1 Step -1
            If .Cells(lRow, 12).Value = -1 Then
                .Cells(lRow, 12).EntireRow.Hidden = True
            End If
        Next
    End With
End Sub

Ovenstående kode bliver aktiveret gennem følgende:
Private Sub Worksheet_Change(ByVal target As Range)
  Skift
End Sub

Min kolonne 12 er baseret på formler der afhænger af en hel del celler. Det irriterer mig at hele arket opdateres hver gang jeg laver en indtastning i arket da rækker derfor automatisk bliver vist for kun at blive skjult igen.

Hvordan kan jeg ændre min Worksheet_Change til kun at opdatere hvis der sker en ændring i både hele kolonne L eller dele af kolonne L (f.eks. L12:L16)?
Avatar billede supertekst Ekspert
01. november 2016 - 09:25 #1
If InStr(Target.Address, "$L") = 1 Then
        Xskift
    End If
Avatar billede Stougaard Praktikant
01. november 2016 - 10:30 #2
Det ser stadig ikke ud til at virke.

Min research fortæller mig at jeg skal bruge en Worksheet_Calculate da min kolonne L er baseret på formler.

Jeg har bare ikke været i stand til at finde en Worksheet_Calculate der virker som jeg ønsker det. Som nævnt skal den kun aktivire min "Skift" makro hvis der sker ændringer i min hvis-formler i kolonne L. Ikke ved ændring af hvilken som helst celle i arket.