Avatar billede hans01 Forsker
10. december 2016 - 05:40 Der er 5 kommentarer

connect til database med PDO

Jeg prøver nu at connecte til min localhost wamp database med et PDO script, Når jeg tester får jeg ingen fejl, problemet er jeg fanger ikke database tabellerne, min connect fil ser sådan ud:

Hvad gør jeg?

<?php
# FileName="Connection_php_mysql.htm"
# Type="MYSQL"
# HTTP="true"
$hostname_test = "127.0.0.1";
$database_test = "list_db";
$username_test = "root";
$password_test = "";

$pdo = new PDO("mysql:dbname=$database_test;host=$hostname_test" , $username_test, $password_test);
if( $pdo )
{
    echo "connected";

}

?>
Avatar billede olsensweb.dk Ekspert
10. december 2016 - 08:00 #1
den connecter da som den skal !!!.

jeg ville dog bruge en try / catch istedet for din if

$pdo = new PDO("mysql:dbname=$database_test;host=$hostname_test" , $username_test, $password_test);
if( $pdo ){
    echo "connected";
}

ville jeg lave sådan, samt have et charset på min connection

(fra min egen connection string)

try {
    $dbh = new PDO("mysql:host=$hostname;dbname=$db;charset=utf8", $username, $password);
}
catch(PDOException $e){
    echo $e->getMessage();
}
Avatar billede olsensweb.dk Ekspert
10. december 2016 - 08:01 #2
># FileName="Connection_php_mysql.htm"
det er vel ikke en HTML fil vel ???
skal være en PHP fil
Avatar billede olsensweb.dk Ekspert
10. december 2016 - 08:04 #3
>Når jeg tester får jeg ingen fejl,
er error repporting slået til
er display error slået til ??

hvis det var en html fil ville du se php coden
Avatar billede hans01 Forsker
12. december 2016 - 04:07 #4
God morgen Hr. Olsen

Jeg dropper det php, nu har jeg knoklet med det PHP i et par måneder, og så opdatere de til php7, så skal jeg lave hele skidtet om, nu havde jeg eller fået en af mine kolleger til at kigge på datadase opdatering after drag and drop.. Men jeg fatter en en lyd af php og slet ikke PDO, og jeg orker ikke at sætte mig ind i det.. så jeg lægger skidtet på hylden..

Jeg takker for tålmodigheden
Avatar billede olsensweb.dk Ekspert
12. december 2016 - 16:55 #5
>og så opdatere de til php7,
det har været varslet siden php5.5 at det gamle mysql API var forældet, og der har været givet en advarsel når man anvendte det gamle mysql API ( kræver man har slået error_reporting til :) )
php5.5 blev frigivet 20 Jun 2013 jf http://www.php.net/ChangeLog-5.php#5.5.0
php7.0 blev frigivet 03 Dec 2015 jf http://www.php.net/ChangeLog-7.php#7.0.0

så at du stadig anvender det gamle mysql API, 1 år efter frigivelsen af vertion 7 er noget skrammende

virksomheder opdaterer normalt ikke før de har tested alt deres productions code.

nogle webhoteller tilbyder at man selv kan vælge hvilke vertion af PHP man vil kører, så man stadig kan anvende gammel code.

hvis man havde været smart, havde man lagt alle sql kald i en fil (model.php), så ville det være rimelig nemt at skifte API

nb:
mysqli blev indført med php 5.0
13 Jul 2004 jf http://www.php.net/ChangeLog-5.php#5.0.0

PDO blev indført med php 5.1
24 Nov 2005 jf http://www.php.net/ChangeLog-5.php#5.1.0