Avatar billede beta Nybegynder
14. april 2007 - 13:21 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

Problem med punktum i Gmail adresse

Har i snart længere tid brugt flere i Gmail's hvor der har været punktum i selve adressen uden problemer, dvs. f.eks. xxx.xxx@gmail.com.

Nu er jeg så pludselig begyndt at modtage enkelte af en andens post med samme navn (bare uden punktum) og min tanke går på om modparten så også kan komme til at modtage min post. Er der nogle af jer, som er stødt på dette problem ?

Jeg har tidligere uden problemer brugt "punktum" hos både TDC og Jubii i selve adressen.

Jeg har ikke set dette før nu :

http://mail.google.com/support/bin/answer.py?ctx=%67mail&hl=da&answer=10313

Gmail genkender ikke punktummer (.) som tegn i et brugernavn. På denne måde kan du tilføje eller fjerne punktummer i dit brugernavn til ønskede adressevariationer. Meddelelser, der sendes til dit.brugernavn@gmail.com og d.i.t.b.r.u.g.e.r.n.a.v.n@gmail.com leveres til samme indbakke, da tegnene i brugernavnet er de samme.
Avatar billede leif Seniormester
14. april 2007 - 13:55 #1
Hvad med at skrive til Gmail om problemet, at du tilsyneladende modtager en anden persons email ?
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
14. april 2007 - 14:34 #2
Det er den samme konto, uanset hvor mange punktummer der er før @ - altså hos GMail, ikke så mange andre steder.
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
14. april 2007 - 14:35 #3
PS: Hvad er dit spørgsmål egentlig?
Avatar billede johnstigers Seniormester
14. april 2007 - 20:54 #4
"min tanke går på om modparten så også kan komme til at modtage min post. Er der nogle af jer, som er stødt på dette problem ?"

Det burde i realiteten ikke kunne lade sig gøre for som google selv skriver:
Meddelelser, der sendes til dit.brugernavn@gmail.com og d.i.t.b.r.u.g.e.r.n.a.v.n@gmail.com leveres til samme indbakke, da tegnene i brugernavnet er de samme.

Så har du oprettet en konto ved navn hans.pedersen@gmail.com og den anden part har oprettet en konto ved navn hanspedersen@gmail.com så har gmail et alvorligt problem, da dette ikke burde være muligt.
Avatar billede leif Seniormester
14. april 2007 - 21:02 #5
john_stigers -> Det er vel kun et spørgsmål om opsætningen af mailserver
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
14. april 2007 - 21:49 #6
Ok, men der er ikke nogen "modpart". Der er kun een konto, uanset hvor mange punktummer der er før @.
Avatar billede johnstigers Seniormester
15. april 2007 - 08:47 #7
leif - nej det kan jegh ikke se det kan være!
Avatar billede beta Nybegynder
19. maj 2007 - 11:11 #8
Tak for jeres "indspark". I tiden som er gået har jeg nu fået kontakt til personen som jeg har modtaget dennes emails fra. Personen har valgt at oprette en ny email, for at undgå dette.

Men jeg synes godtnok at der er underligt at bare fordi at jeg bruger et punktum i selve navnet, og at personen ikke gør, at jeg så begyndte at modtage nogle af personens emails.

Jeg kender til flere som bruger f.eks. xxx.xxx@gmail.com og det er ikke helt betryggende hvis andre får ens emails hvis et punktum ikke "ses" af Gmail.
Avatar billede beta Nybegynder
03. januar 2008 - 21:17 #9
Spg. lukkes. Ønskes point, så post et "svar".
Avatar billede leif Seniormester
09. marts 2008 - 09:15 #10
Jeg springer over