Denne danske teleoperatør har flest fejlopkald

Se hvilket dansk teleselskab, der har flest fejlopkald.

Artikel top billede

Telenor har flere fejlopkald end konkurrenterne.

Sådan lyder dommen i Erhvervsstyrelsens nye undersøgelse, hvor udsendinge har været rundt i det danske landskab for at teste mobildækning og mobilhuller på udsatte områder.

"Opgørelsen viser, at der i denne undersøgelse, hvor der er foretaget 1.668 opkald per mobilnet, ikke er nogen stor forskel på de tre af selskabernes fejlniveau. Telenor skiller sig ud med et højere fejlniveau," skriver Erhvervsstyrelsen i rapporten, der også fælder en hård dom over Apples iPhone 4S.

Mens de tre andre operatører lå på en fejlprocent på omkring de fem procent, trak Telenor gennemsnittet op med fejl på otte procent af opkaldene.

"I gennemsnit fejlede 5,7 procent af det totale antal opkaldsforsøg svarende til, at 377 forsøg ud af 6.672 forsøg fejlede."

Teleselskabet 3 klarede sig en lille smule bedre end de andre med en fejlprocent på 4,5, mens TDC og Telia havde en fejlprocent på henholdsvis 5,1 og fem procent.

Læses lige nu

    Event: SAP Excellence Day 2026

    It-løsninger | Nordhavn

    Få konkrete erfaringer med S/4HANA, automatisering og AI i praksis. Hør hvordan danske virksomheder realiserer gevinster og etablerer effektive SAP-løsninger. Vælg fysisk deltagelse hos SAP eller deltag digitalt.

    24. februar 2026 | Gratis deltagelse

    Netcompany A/S

    Network Engineer

    Nordjylland

    Netcompany A/S

    Managing Architect

    Københavnsområdet

    Netcompany A/S

    Test Consultant

    Midtjylland

    Navnenyt fra it-Danmark

    Circle Of Bytes ApS har pr. 1. maj 2025 ansat Jeanette Kristiansen som Account Manager. Hun skal især beskæftige sig med at opbygge og styrke relationer til kunder og samarbejdspartnere, samt sikre det rette match mellem kunder og konsulenter. Nyt job

    Jeanette Kristiansen

    Circle Of Bytes ApS

    Enterprise Rent-A-Car har pr. 1. september 2025 ansat Christian Kamper Garst som Senior Key Account Manager. Han skal især beskæftige sig med at vinde markedsandele i hele Norden som led i en storstilet turnaround-strategi. Han kommer fra en stilling som Salgsdirektør hos Brøchner Hotels. Nyt job

    Christian Kamper Garst

    Enterprise Rent-A-Car

    IT Confidence A/S har pr. 1. oktober 2025 ansat Johan Léfelius som it-konsulent. Han skal især beskæftige sig med med support, drift og vedligeholdelse af kunders it-miljøer samt udvikling af sikre og stabile løsninger. Han kommer fra en stilling som kundeservicemedarbejder hos Telia Company Danmark A/S. Han er uddannet (under uddannelse) som datatekniker med speciale i infrastruktur. Han har tidligere beskæftiget sig med kundeservice, salg og teknisk support. Nyt job

    Johan Léfelius

    IT Confidence A/S

    Danske Spil har pr. 1. oktober 2025 ansat Jesper Krogh Heitmann som Brand Manager for Oddset. Han skal især beskæftige sig med at udvikle og drive brandets strategi og sikre en rød tråd på tværs af alle platforme og aktiviteter. Han kommer fra en stilling som Marketing & Communications Manager hos Intellishore. Nyt job

    Jesper Krogh Heitmann

    Danske Spil