Artikel top billede

Priserne på flagskibs-telefonerne stiger kraftigt i Danmark - men vi køber alligevel: "Strategien med at prissætte dem stadig højere virker"

Vi danskere er åbenbart ret ligeglade med, at priserne på de såkaldte flagskibstelefoner er vokset markant. Selv om vi køber stadig færre telefoner, betalte vi over en halv milliard kroner mere for dem i første kvartal i år i forhold til samme kvartal sidste år.

Premium Kun for abonnenter
Der er åbenbart ingen grænser for, hvad vi danskere vil betale for en smartphone.

Det er konklusionen, når man kigger nærmere på de danske salgstal fra 1. kvartal i år og sammenligner dem med tallene fra de foregående år.

“Strategien med at prissætte flagskibstelefonerne stadig højere virker i hvert fald på vores breddegrader. Vi er fortsat villige til at betale 6-8.000 kroner for en telefon”, siger research manager hos IDC Nordic, Anders Elbak.

Det er IDC, som har indhentet og beregnet salgstallene, og de viser altså en overraskende og markant udvikling i

Eksklusivt Premium-indhold for abonnenter

Artikel teaser billede 0 Premium-indhold

Her er Danmarks bedste Microsoft-Partner: Fellowmind vinder for andet år i træk

Artikel teaser billede 0 Premium-indhold

De bedste i Danmark: Se vinderne af de 15 kategorier ved Microsoft Partner Awards

Artikel teaser billede 0 Premium-indhold

Dansk top-CIO opfordrer til at have en plan B: ”Vi ser at flere og flere af de store internationale leverandører skruer priserne urimeligt meget op.”

Artikel teaser billede 0 Premium-indhold

Datatilsynet indstiller Netcompany-undersøgelse for nu: Mangler mandat til yderligere undersøgelse

Artikel teaser billede 0 Premium-indhold

Prisen er er mindre vigtig når der skal vælges ny leverandør: Men kompetente medarbejdere er altafgørende