Artikel top billede

Søren Rinnov Østergaard, administrerende direktør for Fujitsu i Danmark, er på sin første tur til Japan. Selvom han har læst op på lektien, er der mange ting, man skal være opmærksom på i mødet mellem dansk og japansk kultur.

Dansk Fujitsu-chef er på sin første tur til Japan: "Man skal være lidt opmærksom, inden man begynder at blive for morsom"

Selvom man har forberedt sig godt, er det så godt som umuligt at ramme den japanske etikette i første forsøg. Det har den danske Fujitsu-direktør erfaret under sit første besøg i solens rige.

Premium Kun for abonnenter
Visitkortet skal afleveres høfligt med begge hænder. Det ved de fleste, der rejser til Japan, men hvilken lomme skal det efterfølgende lægges ned i?

En forretningsrejse til Japan er en myriade af faldgruber, når det gælder det særlige japanske høflighedskodeks. Det har Søren Rinnov Østergaard, der er chef for Fujitsu i Danmark, erfaret på sin første tur til Fujitsu-koncernens hjemland.

”Selvom jeg havde forberedt mig og læst op på lektien, er det svært at lykkes med det hele, første gang

Eksklusivt Premium-indhold for abonnenter

Artikel teaser billede 0 Premium-indhold

Energinet får igen kritik for milliardstor outsourcing: To væsentligt it-sikkerhedstiltag er ikke blevet indført til tiden

Artikel teaser billede 0 Premium-indhold

Her er den tidligere Visma e-conomic-CEO Lars Engborks nye job: Bliver chef for nordisk CRM-kæmpe

Artikel teaser billede 0 Premium-indhold

Kompetente medarbejdere er virksomhedernes vigtigste våben - men hvem har de dygtigste ansatte?

Artikel teaser billede 0 Premium-indhold

Bestyrelser på pinebænken under hackerangreb: "Altså 500.000 euro i løsesum er jo ikke så meget"

Artikel teaser billede 0 Premium-indhold

Norlys skal splittes op i fem selskaber: Nu bliver flere ansatte og ledere fyret