Artikel top billede

(Foto: Netcompany/PR)

Professor om Netcompanys problemramte boligsstøttesystem: "Det er normalt med 1.000 fejl"

Interview: "For mig at se har man foretaget en rigtig vurdering." Det er vurderingen fra ITU-professor Søren Lauesen, der mener, at Netcompany og Udbetaling Danmark har taget den rigtige beslutning ved at gå i drift med det nye boligstøttesystem på trods af en række fejl.

Premium Kun for abonnenter
Det får du i artiklen
  • Læs hvor mange fejl der normalt er, når store it-systemer lanceres
  • Find ud af hvordan kompensationsspørgsmålet mellem Udbetaling Danmark og Netcompany skal afklares
  • Indsigt i vurderingen af beslutningen om at gå i drift med det nye boligstøttesystem på trods af en række fejl
  • Indblik i hvorfor politikerne gør det svært at lave et it-system uden fejl fra starten
1.167
6 min
Det nye boligstøttesystem, der gik i luften 27. marts, har været ramt af en række problemer.

Udfordingerne omfatter blandt andet for sent udbetalt boligstøtte til 3.000 mennesker, 2.000 ansøgninger, som har overskredet sagsbehandlingsfristen på 13 uger. og en ekstra udgift på

Eksklusivt Premium-indhold for abonnenter

Artikel teaser billede 0 Premium-indhold

Efter kåring som Danmarks bedste Microsoft-partner for andet år i træk: "Der kom sindssygt mange reaktioner"

Artikel teaser billede 0 Premium-indhold

AWS' omdømme får tæsk i årets Image-undersøgelse - og selskabet nægter at kommentere på hvorfor

Artikel teaser billede 0 Premium-indhold

Nye detaljer om EU-Parlamentets datalæk: Straffeattester og pas var blandt lækkede data

Artikel teaser billede 0 Premium-indhold

Datatyveriet mod Netcompany rammer selskabets omdømme: "Det kan være enormt svært at betale af"

Artikel teaser billede 0 Premium-indhold

Bo solgte sit software-system for et treciftret millionbeløb: Brugte pengene på at købe 80 medarbejdere til ny storsatsning