Artikel top billede

Det offentlige dumper i it-udvikling med et brag: Langt de fleste forsømmer at inddrage brugerne i udviklings-processen

Kommuner, regioner og statslige organisationer er ringe til at inddrage borgere og virksomheder, når der skal udvikles nye it-løsninger. Ekspert kalder det for "deprimerende" og "uhensigtsmæssigt." "Det bør ikke komme som nogen overraskelse, at du får bedre it-løsninger ved en dyb inddragelse af brugerne," siger han.

Premium Kun for abonnenter
Det får du i artiklen
  • Så fåi det offentlige inddrager borgere og virksomheder igennem et helt udviklingsforløb
  • Derfor bør man prioritere borgerinddragelse i offentlige it-projekter
  • Uddybning af hvor det offentlige halter i forhold til borgerinddragelse
1.010
5:15 min
Det kan lyde banalt, at man bør inddrage brugerne af en kommende løsning undervejs i udviklingen af den. Det er trods alt dem, der skal anvende den.

Alligevel er det en banalitet, som åbenbart ikke er blevet rutine i det offentlige.

Således er det kun 14 procent af det offentlige, der

Eksklusivt Premium-indhold for abonnenter

Artikel teaser billede 0 Premium-indhold

Rigsrevisionen kritiserer fire statslige myndigheder for dårlig it-sikkerhed: Har haft seks år til at løse problemet

Artikel teaser billede 0 Premium-indhold

Microsofts nye Windows 11-funktion kaldes ”en guldgrube for hackere”

Artikel teaser billede 0 Premium-indhold

"Jeg var den sjette medarbejder, der blev ansat dengang, i dag er vi over 1000"

Artikel teaser billede 0 Premium-indhold

Twoday rykker hovedkontoret til Nordhavn: Opsiger flere lejemål og samler kontorer

Artikel teaser billede 0 Premium-indhold

IBM fik boost af skilsmissen - Kyndryls image er i frit fald: Læs kundernes iskolde karakterer til 50 it-firmaer i vores nye temanummer