Artikel top billede

Bilka, Føtex og Wupti.com ramt af nedbrud: Kunder modtager ikke ordrebekræftelser

Salling Group har i omkring et døgns tid været ramt af et større servernedbrud, hvilket resulterer i, at Bilka-, Føtex- og Wupti.com-kunder ikke modtager en ordrebekræftelse, når de bestiller online. Nedbruddet skyldes en opdateringsfejl.

Premium Kun for abonnenter
Det får du i artiklen
  • Indblik i serverfejlen hos Salling Group
  • Se hvem der er ramt
  • Læs hvorfor nogle kunder ikke modtager sin ordrebekræftelse
  • Tjek Salling Groups svar
  • Læs hvilke spørgsmål koncernen ikke ønsker at besvare
433
2:15 min
Opdateret 16.30: Salling Group oplyser, at systemerne igen er oppe at køre normalt fra omkring klokken 14 onsdag eftermiddag.

Internetbutikken Wupti.com samt supermarkedskæderne Bilkas og Føtex' webshops for hvidevarer har i omkring et døgn tids været ramt af et nedbrud.

Online-butikkerne modtager alle ordre, men nedbruddet betyder, at en del af kunderne ikke modtager ordrebekræftelserne på deres køb og dermed ikke ved, om transkationen er gået igennem.

Hvor længe nedbruddet nøjagtigt har stået på, ønsker Salling Group, der står bag alle tre hjemmesider, ikke at oplyse, men Computerworld har konstateret, at nedbruddet i hvert fald er sket før klokken 14.49 tirsdag.

Salling Group har ikke informeret sine kunder om nedbruddet.

Salling Group bekræfter nedbruddet, som skyldes en serverfejl efter en opdatering, over for Computerworld.

Eksklusivt Premium-indhold for abonnenter

Artikel teaser billede 0 Premium-indhold

Efter kåring som Danmarks bedste Microsoft-partner for andet år i træk: "Der kom sindssygt mange reaktioner"

Artikel teaser billede 0 Premium-indhold

AWS' omdømme får tæsk i årets Image-undersøgelse - og selskabet nægter at kommentere på hvorfor

Artikel teaser billede 0 Premium-indhold

Nye detaljer om EU-Parlamentets datalæk: Straffeattester og pas var blandt lækkede data

Artikel teaser billede 0 Premium-indhold

Datatyveriet mod Netcompany rammer selskabets omdømme: "Det kan være enormt svært at betale af"

Artikel teaser billede 0 Premium-indhold

Bo solgte sit software-system for et treciftret millionbeløb: Brugte pengene på at købe 80 medarbejdere til ny storsatsning