Artikel top billede

RPA er blevet en kæmpesucces hos ATP: Softwarerobotter har overtaget opgaver, der tidligere tog 300.000 arbejdstimer at udføre

30 robotter snurrer i dag rundt hos ATP, hvor RPA samlet set leverer mere end 300.000 arbejdstimer i effektivisering til den store organisation. Men det bliver sværere for RPA-afdelingen at imponere ATP's ledelse, fortæller afdelingschef Thore Dankert.

Premium Kun for abonnenter
Det får du i artiklen
  • Indblik i hvordan ATP arbejder med RPA
  • Hvilke nye teknologier ATP kobler sammen med RPA
  • Tre eksempler på RPA-løsninger som er sat i spil i ATP
  • Indsigt i ATP's RPA-afdeling og den mand, der står i spidsen for den
1.142
5:45 min
Siden 2016 har ATP's mange medarbejdere oplevet, at RPA-teknologi (robotic process automation) er blevet et yderst populært værktøj til at effektivisere og automatisere deres opgaver.

Samlet har en hær af softwarerobotter nemlig overtaget over 300.000 rutineprægede arbejdstimer fra ATP's medarbejderstab, der i dag lyder på omkring 2.800 ansatte.

Det fortæller Thore Dankert, afdelingschef for business science og AI, ATP's RPA-afdeling, til Computerworld.

Eksklusivt Premium-indhold for abonnenter

Artikel teaser billede 0 Premium-indhold

Rigsrevisionen kritiserer fire statslige myndigheder for dårlig it-sikkerhed: Har haft seks år til at løse problemet

Artikel teaser billede 0 Premium-indhold

Microsofts nye Windows 11-funktion kaldes ”en guldgrube for hackere”

Artikel teaser billede 0 Premium-indhold

"Jeg var den sjette medarbejder, der blev ansat dengang, i dag er vi over 1000"

Artikel teaser billede 0 Premium-indhold

Twoday rykker hovedkontoret til Nordhavn: Opsiger flere lejemål og samler kontorer

Artikel teaser billede 0 Premium-indhold

IBM fik boost af skilsmissen - Kyndryls image er i frit fald: Læs kundernes iskolde karakterer til 50 it-firmaer i vores nye temanummer