Artikel top billede

(Foto: PR-Foto)

Robot har sparet Topdanmark for 117 arbejdstimer på én weekend: Kunstig intelligens er afgørende for danske forsikringsselskaber

300 kunder ringede i timen til forsikringsgiganten Topdanmark efter stormen Malik hærgede store del af Danmark. En ny type teknologi hjalp dog selskabet med at forhindre at blive lagt ned af henvendelser.

Premium Kun for abonnenter
Det får du i artiklen
  • Se hvordan stormrobotter sikrede forsikringsselskaberne under stormen Malik
  • Hvorfor robotter er afgørende for at håndtere kundehenvendelser for store, danske forsikringsselskaber
611
3:15 min
En række store danske forsikringsselskaber har været helt afhængig af robotter, da stormen Malik ramte Danmark for godt en uge siden.

Ødelæggelserne efter stormen fik antallet af henvendelser til de danske forsikringsselskaber til at stige voldsomt, og her har kunstig intelligens og robotter spillet en afgørende rolle.

Eksklusivt Premium-indhold for abonnenter

Artikel teaser billede 0 Premium-indhold

Her er de nye medlemmer af Statens It-råd: Skal vurdere it-projekter på over 15 millioner kroner

Artikel teaser billede 0 Premium-indhold

Antallet af anmeldelser af ulovligt indhold på beskedtjenester stiger: Regeringen skubber ansvaret videre til EU og Belgien

Artikel teaser billede 0 Premium-indhold

Efter masser af kritik af store prisstigninger: VMware åbner for gratis licenser - ændrer i licens-strukturen

Artikel teaser billede 0 Premium-indhold

Seks store selskaber med på årets image-liste for første gang: Kæmper alle med lav kendskabsgrad

Artikel teaser billede 0 Premium-indhold

Netcompany i gang med at positionere sig som leverandør af nyt centralnerve-system til det danske forsvar