Artikel top billede

(Foto: Miklos Szabo)

Hvad er den bedste kommunikationsstrategi under et cyberangreb? Da 7-Eleven blev angrebet, traf Jesper Østergaard en klar beslutning

Da 7-Eleven blev angrebet traf Jesper Østergaard en klar beslutning: "Det, vi kunne dele, det delte vi", fortæller han. Hvordan navigerer man i denne opgave, når alle informationer pludselig kan blive til våben for hackerne? Her er ekspertens anbefalinger til krisekommunikationsstrategien.

Premium Kun for abonnenter
Det får du i artiklen
  • Se hvad Jesper Østergaard lærte af at vælge en åben kommunikatione med kunderne mens panikken støjede i kulissen
1.803
9:15 min
For lidt over et år siden, da direktør ved 7-Eleven Danmark, Jesper Østergaard i et cyberangreb så sin skærm gå i sort sammen med samtlige 7-Eleven-butikker i hele landet, fik han et råd fra kommunikationsafdelingen:

Hold kortene tæt og sig intet.

Eksklusivt Premium-indhold for abonnenter

Artikel teaser billede 0 Premium-indhold

Efter kåring som Danmarks bedste Microsoft-partner for andet år i træk: "Der kom sindssygt mange reaktioner"

Artikel teaser billede 0 Premium-indhold

AWS' omdømme får tæsk i årets Image-undersøgelse - og selskabet nægter at kommentere på hvorfor

Artikel teaser billede 0 Premium-indhold

Nye detaljer om EU-Parlamentets datalæk: Straffeattester og pas var blandt lækkede data

Artikel teaser billede 0 Premium-indhold

Datatyveriet mod Netcompany rammer selskabets omdømme: "Det kan være enormt svært at betale af"

Artikel teaser billede 0 Premium-indhold

Bo solgte sit software-system for et treciftret millionbeløb: Brugte pengene på at købe 80 medarbejdere til ny storsatsning