Robbie Williams-fans presser Billetlugen

På trods af massivt pres fra de mange tusinder danskere, der ønsker at købe billet til sommerens Robbie Williams-koncerter, holder Billetlugens online-system fortsat stand efter et mindre nedbrud i formiddags. "Nu kører det," mener man hos E-Billetter.

Endnu engang sætter stor efterspørgsel voldsomt pres på billetsalget på nettet. Denne gang handler det om salg af billetter til de to kommende koncerter med den britiske popstjerne Robbie Williams i Parken i København 6. og 7. juli.

- Vi har været nede i nogle minutter i formiddags, hvor forbindelsen til en database røg. Men nu kører det, siger Jeppe Michael Jensen, direktør for Parkens billetbureau, E-billetter.dk.

I skrivende stund er der 30.000 købere inde ad gangen, oplyser han. Dette tal har været justeret lidt i løbet af formiddagen, hvor det har været skruet ned til 10.000 samtidige brugere for at skåne systemet.

- Der er massivt pres på, men denne gang kan systemet godt håndtere det, siger Jeppe Michael Jensen.

Billetlugen har ellers tidligere været tynget helt i knæ, når billetsalget til populære arrangementer er løbet af stablen.

Mest markant var salget til sommerens U2-koncert i Parken, hvor der var alvorlige problemer med selskabets dengang nye billetsystem, som smed mange ventende ud af køen og kørte meget ustabilt på grund af det enorme pres.

Der blev ellers investeret i det dengang nye kø-system for at undgå sammenbrud, som det er sket så mange gange tidligere for flere forskellige net-salgssteder af billetter i forbindelse med store rockkoncerter, film-premierer, melodi grand prix, fodboldlandskampe og andre begivenheder.

- Jeg tror faktisk, at der er mere pres på denne gang, siger Jeppe Michael Jensen.

Som det har været tilfældet tidligere er billetterne blevet fordelt med cirka en tredjedel til nettet, en tredjedel til Fona og en tredjedel til et callcenter.

Siden klokken 10, hvor billetsalget åbnede, har Computerworld stået i kø på Billetlugen.dk og er blevet smidt helt ud af køen to gange, mens opdateringen har meldt "missing required information" én gang, for dog bagefter at komme tilbage i køen igen.

Det samme skete, da Computerworld i foråret stod i kø til U2-koncerten. Dengang var det dog umuligt automatisk at komme ind i køen igen.

Jeppe Michael Jensen regner med at kunne erklære alt udsolgt til de to stadion-koncerter engang i eftermiddag.

Læs mere om Robbie Williams-billetsalget på Computerworld senere.

KMD A/S

Contract & Vendor Manager

Københavnsområdet

Netcompany A/S

Data Management Consultant

Midtjylland

Netcompany A/S

Test Consultant

Københavnsområdet

Navnenyt fra it-Danmark

Norriq Danmark A/S har pr. 1. august 2025 ansat Mia Vang Petersen som Head of Marketing. Hun skal især beskæftige sig med at lede Norriqs marketingteam mod nye succeser. Hun kommer fra en stilling som Head of Marketing hos Columbus Danmark. Hun er uddannet Kandidat i Kommunikation fra Aalborg Universitet. Nyt job

Mia Vang Petersen

Norriq Danmark A/S

Signifly har pr. 1. august 2025 ansat Morten Eskildsen som UX Lead. Han skal især beskæftige sig med styrke bureauets kompetencer inden for UX og digital strategi i konsulentteamet og arbejde på tværs af alle afdelinger. Han kommer fra en stilling som CDO, UX & Digital Strategy Consultant hos Zupa. Nyt job

Morten Eskildsen

Signifly

Norriq Danmark A/S har pr. 1. september 2025 ansat Ahmed Yasin Mohammed Hassan som Data & AI Consultant. Han kommer fra en stilling som selvstændig gennem de seneste 3 år. Han er uddannet cand. merc. i Business Intelligence fra Aarhus Universitet. Nyt job

Ahmed Yasin Mohammed Hassan

Norriq Danmark A/S

Norriq Danmark A/S har pr. 1. september 2025 ansat Niels Bjørndal Nygaard som Digital Product Lead. Han skal især beskæftige sig med designe og implementere effektive IT-løsninger. Han har tidligere beskæftiget sig med at være digital consultant og project Manager hos Peytz & Co. Nyt job

Niels Bjørndal Nygaard

Norriq Danmark A/S