Kø-firma: Robbie-fejlmeldinger betyder intet

De mange Robbie Williams-fans, der forsøger at købe billet over nettet, skal ikke fare i flint over fejlmeldinger fra Billetlugen.dk. For en cookie sørger for, at de hele vejen beholder deres plads i køen, fortæller Netgroup, der har udviklet kø-systemet.

- Hvis man ikke sletter sine cookies, så mister man ikke sin plads i køen.

Sådan lyder det fra salgsdirektør Leon Standly fra Netgroup Datacenter, der har leveret det omblæste kø-system til Parkens billetfirma, E-Billetter, som står bag Billetlugen.dk.

Udmeldingen kommer efter, at mange tusinder danskere endnu en gang maser på for via nettet at sikre sig en billet til en stor koncert - denne gang en af to kommende Robbie Williams-koncerter.

System under pres

De mange tusinder fans har endnu engang sat Billetlugen.dk's netsystem under pres - ganske som det har været tilfældet flere gange tidligere.

Mange af de håbefulde Robbie Williams-fans har via nettet fået en "missing required information"-besked, ligesom de har fået en fejl 404 ("Siden kan ikke vises") på deres computer.

Computerworld har siden klokken 10 i morges, hvor billetsalget åbnede, fået syv "missing required information"-beskeder og seks "fejl 404".

Men alt det betyder intet, fortæller Leon Standly. Man skal bare slå koldt vand i blodet.

- Man beholder sin plads i køen, selv om man får en af de to beskeder. Det sørger cookien for. Man skal bare forsøge igen, siger Leon Standly.

Skal øge frihedsgraden

Kø-systemet består af 10 servere, der står foran selve billet-systemet.

Ideen er netop at give en frihedsgrad, så man for eksempel kan lukke nogle minutter for cachen, hvis der er problemer.

- Hvis ikke vi havde et kø-system, ville alle få en fejl 404. Det får de ikke nu, siger Leon Standly.

Det er ellers væltet ind med e-mail og beskeder til Computerworld fra mange læsere, der hele formiddagen har forsøgt at score en af de attraktive billetter.

Flere melder, at de - indtil videre forgæves - har flere computere kørende, der alle forsøger at trænge igennem. Og det er et selvforstærkende problem, mener Leon Standly.

- Det er jo altså ikke alle, der kan få en billet. Og man presser bare yderligere på, når man har flere maskiner stående. Det øger ikke chancerne, for cookien sørger altså for, at man beholder sin plads i køen, siger han.

- Kan du garantere, at man ikke mister sin plads i køen, hvis bare man ikke sletter sine cookies?

- Ja, det kan jeg. Cookien bliver liggende i 30 dage, så man kan faktisk bare åbne en ny browser og logge sig på igen, hvis man får en fejl 404. Så er man inde på sin gamle plads i køen igen, siger Leon Standly.

Det har ikke umiddelbart været mulig at træffe Jeppe Michael Jensen, direktør i E-billetter.

Læses lige nu

    Event: Strategisk It-sikkerhedsdag 2026 - København

    Sikkerhed | København

    Få overblik over cybersikkerhedens vigtigste teknologier, trusler og strategiske valg. Hør skarpe oplæg om AI-risici, forsvar, compliance og governance. Vælg mellem to spor og styrk både indsigt og netværk. Deltag i København 20. januar.

    20. januar 2026 | Gratis deltagelse

    Navnenyt fra it-Danmark

    IT Confidence A/S har pr. 1. oktober 2025 ansat Johan Léfelius som it-konsulent. Han skal især beskæftige sig med med support, drift og vedligeholdelse af kunders it-miljøer samt udvikling af sikre og stabile løsninger. Han kommer fra en stilling som kundeservicemedarbejder hos Telia Company Danmark A/S. Han er uddannet (under uddannelse) som datatekniker med speciale i infrastruktur. Han har tidligere beskæftiget sig med kundeservice, salg og teknisk support. Nyt job

    Johan Léfelius

    IT Confidence A/S

    Adeno K/S har pr. 22. september 2025 ansat Steen Riis-Petersen som ServiceNow Expert. Han kommer fra en stilling som Senior Manager hos Devoteam A/S. Nyt job
    IT Confidence A/S har pr. 1. oktober 2025 ansat Henrik Thøgersen som it-konsulent med fokus på salg. Han skal især beskæftige sig med rådgivende salg, account management og udvikling af kundeporteføljer på tværs af it-drift, sikkerhed og cloud-løsninger. Han kommer fra en stilling som freelancer i eget firma og client manager hos IT Relation og IT-Afdelingen A/S. Han er uddannet elektromekaniker. Han har tidligere beskæftiget sig med salg af it-løsninger, account management, it-drift og rådgivning samt undervisning og ledelse. Nyt job

    Henrik Thøgersen

    IT Confidence A/S

    Netip A/S har pr. 15. september 2025 ansat Jimmi Overgaard som Key Account Manager ved netIP's kontor i Viborg. Han kommer fra en stilling som Sales Executive hos Globalconnect A/S. Nyt job

    Jimmi Overgaard

    Netip A/S