Kø-firma: Robbie-fejlmeldinger betyder intet

De mange Robbie Williams-fans, der forsøger at købe billet over nettet, skal ikke fare i flint over fejlmeldinger fra Billetlugen.dk. For en cookie sørger for, at de hele vejen beholder deres plads i køen, fortæller Netgroup, der har udviklet kø-systemet.

- Hvis man ikke sletter sine cookies, så mister man ikke sin plads i køen.

Sådan lyder det fra salgsdirektør Leon Standly fra Netgroup Datacenter, der har leveret det omblæste kø-system til Parkens billetfirma, E-Billetter, som står bag Billetlugen.dk.

Udmeldingen kommer efter, at mange tusinder danskere endnu en gang maser på for via nettet at sikre sig en billet til en stor koncert - denne gang en af to kommende Robbie Williams-koncerter.

System under pres

De mange tusinder fans har endnu engang sat Billetlugen.dk's netsystem under pres - ganske som det har været tilfældet flere gange tidligere.

Mange af de håbefulde Robbie Williams-fans har via nettet fået en "missing required information"-besked, ligesom de har fået en fejl 404 ("Siden kan ikke vises") på deres computer.

Computerworld har siden klokken 10 i morges, hvor billetsalget åbnede, fået syv "missing required information"-beskeder og seks "fejl 404".

Men alt det betyder intet, fortæller Leon Standly. Man skal bare slå koldt vand i blodet.

- Man beholder sin plads i køen, selv om man får en af de to beskeder. Det sørger cookien for. Man skal bare forsøge igen, siger Leon Standly.

Skal øge frihedsgraden

Kø-systemet består af 10 servere, der står foran selve billet-systemet.

Ideen er netop at give en frihedsgrad, så man for eksempel kan lukke nogle minutter for cachen, hvis der er problemer.

- Hvis ikke vi havde et kø-system, ville alle få en fejl 404. Det får de ikke nu, siger Leon Standly.

Det er ellers væltet ind med e-mail og beskeder til Computerworld fra mange læsere, der hele formiddagen har forsøgt at score en af de attraktive billetter.

Flere melder, at de - indtil videre forgæves - har flere computere kørende, der alle forsøger at trænge igennem. Og det er et selvforstærkende problem, mener Leon Standly.

- Det er jo altså ikke alle, der kan få en billet. Og man presser bare yderligere på, når man har flere maskiner stående. Det øger ikke chancerne, for cookien sørger altså for, at man beholder sin plads i køen, siger han.

- Kan du garantere, at man ikke mister sin plads i køen, hvis bare man ikke sletter sine cookies?

- Ja, det kan jeg. Cookien bliver liggende i 30 dage, så man kan faktisk bare åbne en ny browser og logge sig på igen, hvis man får en fejl 404. Så er man inde på sin gamle plads i køen igen, siger Leon Standly.

Det har ikke umiddelbart været mulig at træffe Jeppe Michael Jensen, direktør i E-billetter.

Læses lige nu

    Annonceindlæg fra MSI

    MSI Cubi NUC AI 1UMG: Stor ydeevne i et lille, bæredygtigt format

    MSI Cubi NUC AI 1UMG beviser, at kraftfuld performance ikke kræver stor plads.

    Navnenyt fra it-Danmark

    Signifly har pr. 1. august 2025 ansat Morten Eskildsen som UX Lead. Han skal især beskæftige sig med styrke bureauets kompetencer inden for UX og digital strategi i konsulentteamet og arbejde på tværs af alle afdelinger. Han kommer fra en stilling som CDO, UX & Digital Strategy Consultant hos Zupa. Nyt job

    Morten Eskildsen

    Signifly

    VisionBird har pr. 1. november 2025 ansat Kelly Lyng Ludvigsen, 38 år,  som Seniorrådgiver. Hun skal især beskæftige sig med Rådgivning og undervisning i Contract Management. Hun kommer fra en stilling som Contract Manager hos Novo Nordisk. Hun er uddannet Cand. jur. og BS fra CBS. Hun har tidligere beskæftiget sig med Contract Management i flere roller i både det private, offentlige og som konsulent. Nyt job

    Kelly Lyng Luvigsen

    VisionBird

    Norriq Danmark A/S har pr. 1. september 2025 ansat Alexander Bendix som Consultant. Han skal især beskæftige sig med tilføre nye, friske perspektiver og værdifuld viden til NORRIQS Data & AI-afdeling. Nyt job

    Alexander Bendix

    Norriq Danmark A/S