19 el-selskaber får Viasat-kanaler i nettet

En halv million danske husstande får inden nytår mulighed for at se alle Viasats tv-programmer via deres elselskabs bredbåndsnet. Med tiden skal antallet øges til en million husstande.

Med en ny aftale mellem Dansk Bredbånd og Viasat får 19 el-selskaber nu Viasats tv-kanaler i deres fibernet.

Ifølge parterne dækker aftalen omkring 100.000 husstande, der får mulighed for at se bredbånds-fjernsyn. Det er hensigten, at aftalen inden for et års tid skal komme op på at dække mere end en halv million husstande.

På længere sigt er det planen at runde en million husstande.

Det er parternes håb, at bredbånds-fjernsyn med aftalen for alvor kan begynde at udfordre kabel-selskaberne.

- Aftalen kommer til at revolutionere tv-markedet i Danmark, fordi vi har skabt et reelt og meget attraktivt alternativ til kabel-tv, som har domineret udviklingen i en årrække, lyder det fra Michael Buchholz fra Dansk Bredbånd.

Dansk Bredbånd skal distribuere de digitale fjernsyns-signaler. Selskabet står i forvejen bag distribution af telefoni og internet til elselskabernes bredbåndskunder.

Som det er tilfældet med kabel-tv-pakkerne, kommer det til at koste bredbåndskunderne en abonnementspris at se fjernsyn via bredbåndsnettet.

Dansk Bredbånd kommer til at distribuere alle Viasats kanaler, der foruden TV3, TV3+ og Viasat Sport omfatter History, Nature, Explorer og Crime samt seks TV1000 kanaler.

Læses lige nu

    Navnenyt fra it-Danmark

    Norriq Danmark A/S har pr. 1. oktober 2025 ansat Huy Duc Nguyen som Developer ERP. Han skal især beskæftige sig med at bidrage til at udvikle, bygge og skræddersy IT-løsninger, der skaber vækst og succes i vores kunders forretninger. Han kommer fra en stilling som Software Developer hos Navtilus. Han er uddannet i bioteknologi på Aalborg University. Nyt job

    Huy Duc Nguyen

    Norriq Danmark A/S

    Norriq Danmark A/S har pr. 1. september 2025 ansat Birthe Kamstrup som Data & AI Consultant. Hun skal især beskæftige sig med at optimere datadrevne beslutningsprocesser til glæde for Norriq's kunder. Hun kommer fra en stilling som Teamlead/Senior Insight Specialist hos CompanYoung. Hun er uddannet i sociologi og har en bachelor i erhvervsøkonomi på Aarhus universitet. Nyt job

    Birthe Kamstrup

    Norriq Danmark A/S

    Danske Spil har pr. 1. oktober 2025 ansat Jesper Krogh Heitmann som Brand Manager for Oddset. Han skal især beskæftige sig med at udvikle og drive brandets strategi og sikre en rød tråd på tværs af alle platforme og aktiviteter. Han kommer fra en stilling som Marketing & Communications Manager hos Intellishore. Nyt job

    Jesper Krogh Heitmann

    Danske Spil