Avatar billede poevst Juniormester
30. maj 2016 - 18:26 Der er 1 kommentar og
1 løsning

Fejlmeddelelser C:\Users\Svend\cnmss

Ovennævnte fejlmeddelelse kommer hver gang jeg tænder for komputeren.
Hva` gør jeg ved det?
Avatar billede Slater Ekspert
30. maj 2016 - 19:38 #1
Det er ikke rigtig en fejlmeddelelse, bare en sti - men jeg vil umiddelbart gætte på, at den kommer og viser dig den, fordi den prøver at starte en fil, der ikke længere findes af en eller anden grund.

Jeg kan ikke lige finde meget på Google om "cnmss", andet end nogle bud på, at det kan være relateret til en Canon printer. Hvis du aldrig har haft sådan en, bør du nok scanne din computer grundigt igennem med forskellige værktøjer, som f.eks. Anti-Malware eller Trend Housecall, som begge er gratis.

For at slippe for beskeden, skal du - hvis ellers mit gæt på årsagen er korrekt - fjerne referencen til filen, så den ikke startes. Hvordan du gør det, kommer an på din version af Windows. Har du Windows 10, er det letteste at trykke Ctrl-Shift-Escape eller højreklikke på programlinjen og vælge "Task Manager" (beklager, min Windows er engelsk, og jeg kan ikke huske hvad det hedder på dansk). Herunder er der en fane der hedder "Startup", hvor du burde kunne se noget der henviser til det. Højreklik og vælg Disable.

Alternativt, og dette virker på ældre Windows-versioner, start en Kør-dialog (Win+R) og skriv "msconfig" og tryk enter. Tryk på fanen "Startup", find referencen der og fjern fluebenet ved den.

Vend tilbage, hvis du ikke finder noget.
Avatar billede poevst Juniormester
03. juni 2016 - 20:08 #2
Hej Slater

Problemet er nu løst.
Jeg afinstallerede min Canonprinter hvorefter jeg scannede med Malware Bytes Anti Malware , Trend Housecall og til sidst AdwCleaner. Hvilken af scanningsprogrammerne der hjalp ved jeg ikke, men det hjalp.
Printeren er geninstalleret.

Tak for hjælpen
Poevst