Avatar billede kim1a Ekspert
17. juni 2016 - 14:46 Der er 1 løsning

XL Cube og VBA

Jeg har en udfordring med en cube rapport. Jeg skal lave den ugentligt og ønsker derefter at gemme en flad værdi løsning. Jeg har en simpel vba som løber alle faneblade igennem og kopierer dem og indsætter som værdi , derefter gemmer den dokumentet på samme placering som originalen blot tilføjet "værdi" bagefter - den ser således ud:

Sub remove_formulas()

Dim intFaneblad As Integer
For intFaneblad = 1 To ActiveWorkbook.Sheets.Count
    Sheets(intFaneblad).Select
    Cells.Select
    Selection.Copy
    Selection.PasteSpecial Paste:=xlPasteValues
    Cells(1, 1).Select
Next intFaneblad

Dim LngSidstepunktum As Long
Dim strNytNavn As String
LngSidstepunktum = InStrRev(ActiveWorkbook.FullName, ".")
strNytNavn = Left$(ActiveWorkbook.FullName, LngSidstepunktum - 1) & " værdi" & Mid$(ActiveWorkbook.FullName, LngSidstepunktum)

ActiveWorkbook.SaveAs Filename:= _
        strNytNavn _
        , FileFormat:=xlExcel12, CreateBackup:=False

End Sub

Min udfordring er at denne virker ikke når der er XL Cube faneblade i det hele. Den går i stå allerede ved Sheets(intFaneblad).Select
Jeg kan se at der er faneblade med noget data til CubedFormats (jeg er lidt nybegynder på denne udvidelse), så det er måske dette faneblad som skaber sig / ikke tæller med i normale faneblade.

Nogen der har et hint?
Avatar billede kim1a Ekspert
28. juli 2016 - 12:41 #1
Jeg lukker uden løsning.