Avatar billede renevn Praktikant
24. juni 2016 - 14:35 Der er 5 kommentarer

Internet i annex

Hej, til mit hus har jeg et annex som jeg gerne vil indrette til hjemmekontor men jeg har et problem med WiFi dækningen selvom der kun 5-6 meter imellem bygningerne.

Selvom jeg har prøvet med 2 * Apples Airport Extreme så kører det ikke helt godt og nogle af de programmer jeg andvender tåler ikke "Datatab".

At grave et kabel ned, kan godt sig sig gøre men det vil være besværligt pga. havens indretning med beton, sten og stenkanter, foruden en sikkert en rygende arrig frue.

Findes der noget radiobaseret udstyr som I kan anbefale til løsningen?

PFT
René
Avatar billede olsensweb.dk Ekspert
24. juni 2016 - 15:09 #1
har du ført 220V/230V ud i annex'et ??
hvis du har kunne du overveje et powerline starter kit

prøv at søge på Powerline Starter Kit
http://www.edbpriser.dk/homeplug-powerline/tp-link-tl-pa8030p-kit-id-9521808.aspx
http://www.edbpriser.dk/homeplug-powerline/tp-link-tl-pa411kit-av500-nano-powerline-adapter-starter-kit-id-6848354.aspx

de 2 adaptore skal sidde på sammen fase.

nb: har ingen erfaring med Powerline
Avatar billede claes57 Ekspert
24. juni 2016 - 15:15 #2
det kan måske bare køre med en wi-fi ekstender der sidder på det almindelige el-net. Så har du en dims ved router (kablet) i huset, og en dims i anneks, og så fuldt wi-fi signal. Fx http://www.elgiganten.dk/product/pc-tablets/netvark-router/NGPLW1000/netgear-powerline-wifi-ac-plw1000-2-stk
Men der findes mange af den type.
Avatar billede zombien Juniormester
24. juni 2016 - 16:35 #3
Hvorfor grave ned? lav en vin ranke mellem bygningerne og før kablet øverst oppe :)
et kabel til dig, lidt grønt til fruen også friske druer engang om året :P
Avatar billede jakobdo Ekspert
24. juni 2016 - 22:13 #4
Avatar billede HenningKnudsen Juniormester
04. juli 2016 - 13:00 #5
Min tanke er 2 muligheder.
1) Benyt 2 Accesspoint som kan "arbejde" sammen så du har roaming mellem de 2 punkter.

2) Trods den korte afstand en Punkt til Punkt løsning + accesspoint til at lave signalet trådløst.