Avatar billede Kira Gulløve Mester
12. august 2016 - 09:41 Der er 29 kommentarer

Bluetooth adapter til windows 10

Hej med jer.

Jeg har endelig fået windows 10. Inden havde jeg windows 7.
For at få lyd i min soundbar brugte jeg en bluetooth adapter "trust 3.0". (Så jeg kunne finde min soundbar som enhed og tilslutte den)

Denne kan jeg åbenbart ikke bruge til windows 10 - nogle der kender en anden bluetooth adapter og gerne et link som understøtter windows 10???
Så jeg igen kan høre musik

God weekend
Avatar billede Slettet bruger
12. august 2016 - 10:39 #1
Det er vel bare et spørgsmål om en ny driver til windows10.
Men hvorfor ikke bruge windows egen Bluetooth?
Avatar billede Slettet bruger
12. august 2016 - 10:49 #2
Ps. Du finder Bluetooth under Start/ Settings.

Med knapperne windows+X kommer du ind i Device manager, der kan du se, om der er gul advarsel ve Bluetooth, og der kan du og komme ind og forsøge at opdatere driveren.
Avatar billede Kira Gulløve Mester
12. august 2016 - 11:32 #3
Tak jeg fandt dem langt om længe.
Men jeg kom til at "fjerne" den ene enhed - og kan ikke finde den igen?
Kan jeg på nogle måder finde den frem igen?
Avatar billede Kira Gulløve Mester
12. august 2016 - 11:40 #4
Nu fandt jeg den igen. Men kan simpelthen ikke få den menu frem hvor jeg kan "forbindede til den valgte enhed". Under bluetooth menuen kan jeg bare "fjerne enhed"? Her kan jeg ikke skifte imellem de to enheder jeg har sat til.
Håber det giver mening.
Avatar billede Slettet bruger
12. august 2016 - 13:59 #5
Start/ Settings. Bluetooth. I venstre side tryk på Bluetooth.
Og tryk på Bluetooth på den enhed du vil tilslutte.
Jeg har lige prøvet med en Bluetooth højtaler. Det gik fint.
Men derefter skal du nok ind i Kontrolpanelet under Hardware og lyd/ Lyd/ Playback
og sætte din enhed til som default.
Avatar billede Kira Gulløve Mester
12. august 2016 - 14:07 #6
Under kontrol panel og lyd --> lyde, står den under windows default.
Problemet er jeg kan ikke finde menuen hvor jeg kan afbryde/ forbinde bluetooth endheden.
Under Instillinger bluetooth står begge enheder som "parret" og jeg kan ikke vælge hvilket en af dem jeg skal høre musik fra.Den eneste mulighed den giver mig er at "fjern enhed".
Avatar billede Slettet bruger
12. august 2016 - 14:31 #7
Jeg formoder du er inde i noget som ser ud som på billedet, eller lidt anderledes.
Her skulle dine enheder kunne ses. og ved at højreklikke på den kan de aktiveres.
http://billedeupload.dk/?v=iKdJ.jpg
Avatar billede Kira Gulløve Mester
12. august 2016 - 17:00 #8
Jeg kan sagtens komme ind på den lyd menu, men de to enheder figurere ikke der :(
Avatar billede Slettet bruger
12. august 2016 - 17:19 #9
Prøv at højreklikke på det hvide område, uden for ikonerne.
Så skulle du kunne aktivere: Vis deaktiverede enheder. Måske dukker de op?
Avatar billede fpen2015 Juniormester
12. august 2016 - 20:18 #10
Når jeg højre klikker sker der ingenting? Men der er dog kommet en der hedder "speakers". Den dækker de to bluetooth enheder, men det er kun den ene jeg kan få til at fungere :S

Og jeg kan ikke finde et sted hvor jeg kan afbryde skifte imellem enhederne :(
Avatar billede Slettet bruger
12. august 2016 - 21:12 #11
Jeg kan ikke se hvad der sker, men du kan jo prøve at slette den fra USB.
Her er et billede, hvor du kan se min Bose højtaler er connected.
http://billedeupload.dk/?v=VHhgD.jpg

Ps. det er noget rod at du bruger 2 profiler.
Avatar billede Kira Gulløve Mester
12. august 2016 - 21:24 #12
Tak for dit uploadede billede. Lige nu er jeg der hvor jeg godt kan få det frem som du har på billedet dog er det ikke min soundbar men en anden enhed.
Min soundbar kan jeg sagtens finde under Instillinger --> Bluetooth --> også figuerer dens navn "Sony HT-CT xxxx". Men jeg kan ikke finde den under den indstilling du linker til i screen (lyd).

Hvad mener du med at slette det fra USB?

Lige nu kører jeg bluetooth den vej jeg har et usb (trust) som sidder i. Når jeg piller det ud- har jeg ikke mulighed for en bluetooth menu mere under windows enheder.

PS: ved det godt - beklager. Og tak for din feedback og du gider hjælpe. Håber at få det løst :S
Avatar billede Slettet bruger
12. august 2016 - 21:36 #13
Jeg mener at hvis windows kokser i det med 2 Bluetooths, var det værd at prøve uden den USB Trust og så prøve at søge igen . Er der ikke en Bluetooth søge knap på den Soundbar, som du kan bruge under søgefunktionen i windows?
Avatar billede Kira Gulløve Mester
12. august 2016 - 21:50 #14
Nu spørger jeg sikkert rigtig dumt men kan windows 10 køre uden den "usb stik" med bluetooth? Jeg er ikke så IT kyndig. Det er en lidt ældre stationer pc og stikket understøtter manglende bluetooth.

Når jeg tager usb stikket ud forsvinder alle Bluetooth menuer nemlig
Avatar billede Kira Gulløve Mester
12. august 2016 - 21:51 #15
Jeg kan også trykke "windows knap + x" og efter trykke enheds håndtering. Under bluetooth her kan jeg godt finde min enhed "Sony HT = Soundbar". Men jeg kan ikke afspille den
Avatar billede Slettet bruger
12. august 2016 - 22:05 #16
Som du ser på billedet, skal man kunne se enheden for at connecte den.
Den kan ligge under "  deaktiverede enheder - eller vis afbrudte enheder" som jeg fik frem ved at højre klikke.
Prøv igen at højreklikke, hvor som helst, på det som svarer til billedet. Du må kunne få de muligheder frem.
Avatar billede Kira Gulløve Mester
12. august 2016 - 22:12 #17
Jeg har forsøgt de muligheder men stadig ingenting sker
Avatar billede Kira Gulløve Mester
12. august 2016 - 22:15 #18
Jeg kan sagtens hvis jeg trykker på den ene enhed finde den og koble mig på "er en Harman kardon højtaler". Men jeg kan ikke gøre det andet med soundbaren.

Der er 3 m længde fra pc til soundbar - men det var bare ikke en udfordring før da jeg havde windows 7.
Avatar billede Slettet bruger
12. august 2016 - 22:22 #19
Beklager, havde overset #14, Ja, det stik betyder, at du kører med 2 Bluetooths.
Prøv at slette den Soundbar under Enhedshåndtering, og lad windows finde den igen - uden  den USB Trust. Det er sandsynligt, at Enhedshåndtering har registreret din soundbar uden at windows bluetooth har, fordi du har kørt med Trust.
Avatar billede Slettet bruger
12. august 2016 - 22:24 #20
Jeg tør ikke sige det. men kan den ikke klare 3 meter (uden væg) er det sløjt.
Avatar billede Kira Gulløve Mester
12. august 2016 - 22:30 #21
Problemet er alt bluetooth menuer forsvinder når jeg piller "trust usb stikket ud"
Avatar billede Slettet bruger
12. august 2016 - 22:35 #22
Genstart og følg #5 så skulle du starte på en frisk. (uden Trust)
Avatar billede Kira Gulløve Mester
13. august 2016 - 08:55 #23
Okay følgende er sket:

1)Jeg har endelig kunne finde min Sony Soundbar - Men lyder hakker og der er uklarhed. Det var ikke et problem før ?

2) Jeg køre stadig med mit usb bluetooth stik, da ellers jeg ikke kan connecte til bluetooth - det er rigtig hvad jeg gør ikke?
Kan bare læse folk skriver jeg skal tage det stik ud men ellers er der vel ikke bluetooth?
Avatar billede Slettet bruger
13. august 2016 - 10:45 #24
Bluetooth er et kortrækkende trådløst datanet.
Du har 1 datanet i din Trust dongle og 1 i windows. Der er altså 2 at vælge imellem.
Du kan ikke køre med begge samtidig, du må vælge.
Du kører åbenbart på Trust, og der er så 2 forhold som skal være i orden. 1 Trust skal have den rigtige driver til windows 10. 2 enheden som skal kommunikere med trust skal være indenfor Buetooth rækkevidte.Prøv at flytte din Soundbar nærmere computeren for at se, om det er problemet.
Hvis du vil prøve windows Bluetooth må Trust ikke sidde i computeren, og proceduren er som beskrevet i #5. Jeg brugte windows Bluetooth og min Bose højtaler blev straks fundet - som du så på billedet.
Avatar billede Kira Gulløve Mester
13. august 2016 - 11:25 #25
Jeg har nu slettet driver til Trust og taget stikket ud!
Når jeg går under instillinger / Setting --> Enheder --> er der ingen felt der hedder Bluetooth mere (under printere og scannere). Den er simpelthen forsvundet.
Så det virker ikke til mit windows 10 har BT eller?
Avatar billede Kira Gulløve Mester
13. august 2016 - 11:28 #26
Kunne det handle om computeren er 5 år gammel ? jeg spørger sikkert dumt
Avatar billede Slettet bruger
13. august 2016 - 11:37 #27
Nej det er da et fornuftigt spørgsmål, bundkortet skal have Bluetooth for at windows kan bruge det. Prøv uden Trust at se under Enhedshåndtering, om symbolet for Bluetooth er der.
Da du kørte med windows 7, brugte du da Trust?
Avatar billede Kira Gulløve Mester
13. august 2016 - 11:51 #28
Ja kørte også med trust på baggrund af jeg ikke havde bluetooth.
Har lige deaktiveret WIndows enheden inde i "windows knappen + x" .Og nu fungere det :)

Mange tak for din hjælp jeg blev meget klogere - forsat good weekend
Avatar billede Slettet bruger
13. august 2016 - 11:55 #29
Ok det var da glædeligt, og også god weekend til dig.