Avatar billede jisch Mester
23. august 2016 - 10:56 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Excel 2013: Tekstfarver i celler

Hej
Hvis jeg f.eks. i A1 skriver en tekst kan jeg markere dele af teksten og angive forskellige tekstfarver.
Jeg skriver i f.eks. F8: =Hvis(B1<>0;A1;""), men F8 beholder sin egen tekstfarve. Hvordan får jeg F8 til at beholde tekstfarverne fra A1?

Håber nogen kan hjælpe.
Avatar billede jens48 Ekspert
23. august 2016 - 14:52 #1
Det kan kun lade sig gøre med VBA. for eksempel:

Private Sub Worksheet_Change(ByVal Target As Range)
If Not Intersect(Target, Range("B1")) Is Nothing Then
If Range("B1") <> 0 Then
Range("A1").Copy Destination:=Range("F8")
Else
Range("F8") = ""
Range("F8").ClearFormats
End If
End Sub
Avatar billede jisch Mester
23. august 2016 - 16:09 #2
>jens48: Tak for kommentar. Det anede mig, men det er noget kluns, at skulle aktivere en Sub (med knap eller lignende?) for at formatere en celle. Kan Sub'en aktiveres på anden måde?
Avatar billede ebea Ekspert
23. august 2016 - 17:51 #3
Jeg ved ikke hvor meget du skal formatere, men ellers kan du jo markere A1, og derefter bruge "Formatpenslen" under Startside fanen, og klikke på de(n) celle(r), som skal have samme formatering; derved får du samme formatering som det markerede.
Avatar billede jisch Mester
23. august 2016 - 19:12 #4
>ebea: Tak, men det virker kun med baggrundsfarve, generel tekstfarve og ramme. Det virker ikke med individuelle farver i teksten
Avatar billede jens48 Ekspert
23. august 2016 - 20:16 #5
Den makro jeg lavede skal ikke aktiveres med en knap, men kører automatisk, hvis du taster noget ind i B1. Hvis der står en formel i B1 virker den ikke. Men så kan den laves, så den kører automatisk, når der tastes ind i den/de celle(r), der påvirker B1. Det kræver blot lidt mere kendskab til opbygningen af dit ark.
Avatar billede jisch Mester
23. august 2016 - 22:12 #6
>jens48: Tak - det hjalp,