Avatar billede hans01 Forsker
27. september 2016 - 05:38 Der er 10 kommentarer og
1 løsning

fejl med database forbindelse joomla 3

jeg har lagt en joomla 3 side fra localhost op på serveren, og får nu denne fejl:

Error displaying the error page: Application Instantiation Error: Could not connect to MySQL.

jeg har tjekket min configurations fil. den ser sådan ud:

public $dbtype = 'mysqli';
    public $host = '127.0.0.1';
    public $user = 'psykoter_ia';
    public $password = 'xxxxxxxxx';
    public $db = 'psykoter_ia';
    public $dbprefix = 'dn4dv_';

kan nogen hjælpe?
Avatar billede michael_stim Ekspert
27. september 2016 - 08:23 #1
Pröv eventuelt med localhost som host. Og skal $dbtype väre mysqli, skal det ikke bare väre mysql?
Avatar billede Slater Ekspert
27. september 2016 - 09:02 #2
Nej, det må endelig ikke bare være mysql. "mysqli" er korrekt.

Men det åbenlyse spørgsmål her er jo, er du, opretter, sikker på, at de oplysninger er korrekte? De vil jo ikke nødvendigvis være det samme på localhost som på serveren.
Avatar billede michael_stim Ekspert
27. september 2016 - 09:07 #3
Men der er jo ikke noget der hedder en mysqli-database???? Hvad hvis man vil bruge PDO, skal $dbtype så väre PDO? Kan väre en Joomla ting at man skal definiere hvilket API man skal bruge.
Avatar billede Slater Ekspert
27. september 2016 - 09:31 #4
Ja, "dbtype" er måske ikke helt korrekt ord at bruge, men de mener driver. Og hvis de understøttede PDO, skulle det være PDO, hvis man ville bruge det, ja.
Avatar billede hans01 Forsker
27. september 2016 - 09:48 #5
så ser configuration sådan ud:

public $dbtype = 'mysqli';
    public $host = 'localhost';
    public $user = 'psykoter_ia';
    public $password = 'xxxxx';
    public $db = 'psykoter_ia';
    public $dbprefix = 'dn4dv_';

dog ingen forskel, samme fejlmeldning
Avatar billede michael_stim Ekspert
27. september 2016 - 10:20 #6
Ja, men vi ved jo stadig ikke om dine oplysninger er korrekte:

public $host = 'localhost';
public $user = 'psykoter_ia';
public $password = 'xxxxx';
public $db = 'psykoter_ia';

Har du en database der hedder psykoter_ia med bruger psykoter_ia oprettet på serveren?
Avatar billede hans01 Forsker
27. september 2016 - 11:02 #7
ja, det er der, meget mærkeligt..
Avatar billede michael_stim Ekspert
27. september 2016 - 11:42 #8
Hvor har du hjemmesiden hostet? Kan väre de vil have en Ip i stedet fot localhost.
Avatar billede hans01 Forsker
27. september 2016 - 13:27 #9
jeg spørger lige udbyderen som er Intergate..
Avatar billede michael_stim Ekspert
27. september 2016 - 14:09 #10
Hvilken flot hjemmeside de har :-D

http://www.intergate.com/
Avatar billede hans01 Forsker
28. september 2016 - 11:43 #11
så fik jeg klaret den, jeg lavede et nyt password, så var den der, tusind tak for hjælpen