Avatar billede madsbofalk Novice
22. oktober 2016 - 16:40 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Mange billeder i præsentation

Den bedste metode, jeg indtil nu har fundet til import af mange billeder (>200) til brug i foredrag, er meget besværlig: jeg reducerer billedstørrelsen til 1024 pixels med Picasa, hvorefter jeg bruger den gamle Microsoft Office Picture Manager fra 2003 til at vælge alle billederne og oprette en PowerPoint-præsentation (mig bekendt findes der ikke en sådan funktion i Office 2013). Denne præsentation kan jeg så åbne i PowerPoint 2013, og så begynder hestearbejdet: billederne fylder nemlig, på mystisk vis, ikke slidesene ud! Hvert enkelt billede trækker jeg ud til hjørnerne - og SÅ har jeg et helt almindeligt diasforedrag!
Det må da kunne gøres betydeligt nemmere, men jeg har ikke kunnet finde ud af hvordan! Hjælp!!!
Avatar billede INK Ekspert
22. oktober 2016 - 17:30 #1
Bruger du Powerpoint fordi du sætter tekst på billederne eller har du også slides med tekster blandet ind i?
Såfremt det blot er en præsentation af dine billeder findes der langt nemmere metoder.
De fleste fotoprogrammer kan lave almindelige diasshows i fuld skærm.
Meld lige tilbage.
Avatar billede madsbofalk Novice
23. oktober 2016 - 16:31 #2
Jeg har en blanding af billeder, film, animationer, tekst mv., så jeg skal bruge PowerPoint.
Avatar billede INK Ekspert
23. oktober 2016 - 18:22 #3
I Powerpoint 2010 kan man i selve Powerpoint bruge indsæt fotoalbum og så vælge de billeder fra en fil man ønsker. Dernæst markerer man alle filnavnene i listen og der dannes så et fotoalbum. Billederne fylder hele sliden, hvis man har valgt en helsides slide.
Jeg har desværre ikke PP2013.
Kan det tænkes, at 1024 pixels er for småt, så PP automatisk laver naturlig størrelse mindre end slide størrelse. Prøv med et større format.
Avatar billede madsbofalk Novice
24. oktober 2016 - 12:03 #4
Jeg fandt sørme den tilsvarende funktion i PP2013, fantastisk! Det letter jo arbejdet en del, tak :0)

Et lille mysterium står dog tilbage: i slidesorteringsvisning fylder billederne hele sliden (fra top til bund), men når præsentationen startes, er der en sort kant for oven og neden. Lidt irriterende, jeg kan lige så godt bruge hele arealet. Løsning?
Avatar billede madsbofalk Novice
24. oktober 2016 - 12:07 #5
Jeg fandt selv guldægget: skifte til 4:3-visning og vælge "maksimer" - sådan!

Tak for hjælpen :0)